tisdag 15 september 2020

Sängliggande, men ett kärt återseende!

 




Idag kom en såndär dag då man som kvinna har ont i magen, vilket innebär att jag fått spendera dagen under i princip alla täcken och värmefiltar jag hade och då hittade jag en gammal sovsäck jag köpte för ett antal år sedan och troligen syr om till ett täcke senare. Just nu fungerar den bra som värmekälla.

Annars har kvällen spenderats till en grej jag lagt på hyllan, men som kom att få nytt liv nu på sistone, nämligen mina språkstudier! Självklart riktas mitt största fokus på tyskan!

I övrigt är det japanska och ryska jag tänkt på. Men den där lampan på ryskabilden ser mer ut som en deformerad dusch! En sak som tidigare fick mig att ge upp språkstudierna var att jag hade med för många energitjuvar att göra. Jag måste sluta låta sådana människor komma in i mitt liv, de förstör så mycket som annars skulle kunna vara bra.



Men nu tänker jag lägga fokus där det hör hemma, nämligen på tyskan! Jag har ju pluggat det här språket förr, men aldrig tänkt på att köra en betygsgrundande variant, så nu är det dags att få ett betyg i det här. 



Och vad är det här för lurvigt monster? Det är en av mina många småsagoböcker, den här innehåller en del fanfiction som jag ska skriva klart och lägga ut på FFN med tiden. Någon hobby får man ju ha. Det får vara det för idag, nu måste jag sova lite innan morgondagens äventyr!  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...