fredag 4 september 2020

Handikappad i käften, men jag har i alla fall fått nya töfflor!

 Idag är det tror jag andra eller tredje dagen jag får leva med I-landsproblemet "jag kan inte äta så mycket fast föda eftersom jag ådragit mig ett stort sår på tungan!" Det blir inte bättre när såret är på undersidan!

Nåja, det är fredag och jag försöker ändå äta som folk och tvätta munnen med listerine efter varje mål. Och Listerine som ÄR så GOTT! -Blä. Men jag måste ju hålla såret rent, så jag får väl leva med att det blir som det blir. 

I övrigt måste jag vända dygnet rätt. Det duger inte att vända och vrida på dygnet efter behag längre, ej heller att knappt veta vilken dag det är

Jag är speciell med kläder, jag har dem tills de går sönder. Varför ska tofflorna vara ett undantag där?
Mina gamla tofflor ska i alla fall få gå i pension nu och så ska mina nya få komma in. Jag menar, kolla vad snyggt med bananer!  

Och för den som undrar, jadå! Tigris var också med mig en stund idag! Hon är alltid med när det händer saker och det är det jag gillar med denna katt! 

Idag har hon dock varit lite dålig i magen, som brukligt när det är höst och mycket halvdåliga råttor i farten. Råtta är dock väldigt gott om man frågar katten. Nästan lika gott som nyfångad fisk, men det är nästan. 


Så till en annan sak.

Det är ju så att mina mardrömmar jagat mig i natt igen. Visst kan jag trösta mig med att de kommer alltmer sällan och att de blir allt lindrigare i och med att jag inte tänker lika allvarligt på vad som hände för så många år sedan. Jag drömmer dock fortfarande att jag är jagad av onda människor som vill åt mig på olika sätt, bland annat. Jag får trösta mig med att jag nu tagit tag i det och förmodligen lär få det löst med tiden. Alltid något. Jag får väl hålla tummarna för att det blir upprättelse för skiten nu, annars vet jag inte vad jag kämpat för i alla år. 

Nu ska jag fredagsmysa lite och kurera blåsjävlarna. Ses i morgon, förhoppningsvis med ett mindre rörigt inlägg och mer intressanta bilder!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...