fredag 18 september 2020

Terapi-fredag!

 

Idag kom så dagen D. Idag har jag tillsammans med psykologen pratat igenom ett av mina gamla trauman, nämligen det som hände när jag var på sommarläger på Köttfärs-Birka för många år sedan och blev utsatt för ett sexuellt övergrepp, eller det var en våldtäkt, tyvärr mynnade det ut i det. Det jag kom fram till efter den här sessionen var nog att det bästa för oss båda hade varit om vi aldrig hade träffats, han var ett praktexemplar på en psykopat som utnyttjar folk som befinner sig i en prekär situation som den jag var i på den här tiden. Klassiska meningar som "Du har ju bara mig i hela världen" eller "talar du om det här kommer jag att göra det igen" svängde människan sig med hela tiden, och jag är ärligt talat glad att jag bröt med honom innan det hann bli mer än bara ett dåligt samlag, en augustinatt i Ås. Men du, tack för att jag inte litar jättemycket på män längre...

Jag har nu många manliga vänner som alla sagt samma sak till mig: "Du tror väl inte att alla män är likadana?" och visst är det väl så det är. Alla män är absolut inte svin, eller likadana för den delen. Om inte annat har väl de män som fått min tillit bevisat det för mig. Jag har faktiskt konfronterat den här mannen också, hälsade på honom och pratade igenom det här över en kopp te. Vad jag kom fram till var att han inte blivit bättre, men faktiskt inte sämre heller, så egentligen kanske jag inte ska klandra honom när jag vet hur det är med människan. Han saknar förmåga att tygla sina egna känslor och då är det svårt att veta när man går över gränsen. Egentligen kanske jag bara skulle önska människan lycka till i det sociala spelet. Jag lovar att jag ska ta ett snack med någon av gudarna om det där, de har säkert lite att svära om efter det. Har karln tur har de kanske nåd, annars blir det svårt. 

Annars har jag haft världens bästa psykolog hos mig idag. Tigris alltså! Den här lilla gullsnufsan är mitt liv alltså, hon är så glad och lekfull jämt, så ska jag också bli när jag blir tant. 


Så det är vad jag gjort idag, nästa gång det blir terapi blir det ett annat trauma att ta tag i. Nu ska jag göra horokruxer av det här och förstöra dem. Fallera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...