måndag 7 september 2020

Det stora hantverksprojektet samt mjukstart med studierna!

 
När man har en hel del  garnslattar som man inte vet riktigt vad man ska med dem till kan man alltid göra nätkassar, det vet ni att jag sagt tidigare, men jag ska väl erkänna att det här är enda gången jag faktiskt lyckats göra en riktigt bra och snygg nätkasse att ha diverse rat i! Till det användes minst alla de här restgarnerna! 


Den här gången valde jag att göra bottnen lite bredare och kanske var det dumt att använda det där tunna lila garnet just därnere, men det är ju gjort, går det sönder får man väl laga det. 
Hurdant blev då resultatet? Så:



Jag måste säga att jag gillar det här resultatet ganska bra! Kanske fungerar allra bäst som shoppingkasse eller gymnastikpåse, just här stoppade jag ner tyskaböckerna i den för att få till rätt tyngd. Det för oss direkt in på nästa ämne:

Skolan har börjat, därmed startar vi upp Tyska 1!

Ja! Jag har ju haft en "lieber Deutsch" liggande i en låda i ett par år, och jag behöver ju några få poäng till för att kunna söka CSN, så jag tänkte att jag lika gärna kunde plocka några poäng på mina tyskakunskaper. Det vore lite dumt att inte försöka få ett betyg på något av de där språken man far och läser menar jag. Jag menar, kan man göra något av garnslattar kan man säkert få användning för studier som ligger och ligger också. Det här blir bra!  Nu ska jag ta det lugnt innan jag kör igång första etappen! Önska mig lycka till!














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...