måndag 28 september 2020

Idag välkomnar vi Japanskan tillbaka!


 Eller egentligen i morgon. Jag hade tänkt återuppta japanskan, men som jag nämnt förr är jag inte speciellt tänd på att ta fler "lektioner" hos Mika, mest för att jag varken har tid, råd eller ork med det, då kan jag hellre hålla på själv vilken tid jag vill utan att det ska kosta över 1000 spänn varenda gång jag ska göra det. 

Nu till detta:

What's in my bokhylla?


I enighet med det kom jag på att jag skulle göra om inredningen lite i sovrummet. Man kan ha det såhär även om man är vuxen, ingen kan komma och säga annat. Jag har alltså en stringhylla med diverse figuriner och gosedjur på, alla har namn utom regnbågslampan som är just en regnbågslampa utan batterier. Bredvid den har vi Go on Red, Sôsuke esumi, sedan har vi papegojan "Rita Repulsa" som vi köpte i Junsele någon gång 1992-93 kanske, innan vi flyttade från Hammarstrand var det i alla fall och jag minns inte ens vems den är, men hon är inne hos mig och hon har fått en hatt!
På hyllan nedanför finns diverse Final Fantasyfiguriner. Sephiroth med sitt långa svärd Masamune, Vincent Valentine, Tifa Lockhart, en jävligt misshandlad Cloud Strife som ska renoveras upp, Kadaj och Reno. Jag lär skaffa fler Final fantasyfiguriner med tiden, det får vi se. Den nedersta hyllan sitter Ior på, jag har alltid tyckt väldigt bra om Iors molokna uppsyn och melankoliska levnadssätt även om jag själv inte skulle vilja leva så. Bredvid honom sitter en kanin med det charmerande namnet "Menskaninen Chiaki" just för att den går att värma upp och ha på magen när man har mens. Chiaki heter den efter Chiaki Ito från bland annat popgruppen AAA, eftersom hon tycker om kaniner. I knät sitter en liten digimon med namnet Biyomon och bredvid dem har vi lemuren Jon som jag köpte i Junsele sist jag var där. Jag tycker nämligen mycket om lemurer.

På min andra hylla har jag diverse studentsaker längst upp, eftersom jag bestämt mig för att jag nu kan säga att jag faktiskt HAR tagit studenten och inte bara lekt att jag gjort det. Och så några av mina lampor som jag samlat på mig naturligtvis. 
På hyllan nedanför finns böcker, min drake Hilgoth som jag köpte i Trondheim sist jag var där, en aromalampa jag fått av en släkting en gång för många år sedan men fortfarande har god användning för, någon sorts sakuraparfym som man har som rumsdoft då. Hyllan nedanför: Mina tassvantar som egentligen är sjukt opraktiska och varma, men roliga att ha ändå. Speciellt till min svarta pandajacka. 
Längst ner har jag först en påse som föreställer Union Jack, jag har faktiskt en del Union Jacksaker i mitt rum, kanske är det min anglofilsida som gör det. Jag gillar ju storbritannien på vissa sätt.
Sedan har jag ett smyckeskrin som ser ut som en rosa soffa, där jag mest har mina olika halsband. Bredvid den ligger en låda med tvål och hudkräm som jag fått när jag fyllde år och faktiskt också använt ibland. En pappkartong med en massa örhängen i, som jag tyckte var fin nog att ha som prydnad och smyckeskrin. En trälåda full med STUDSBOLLAR! Samt en sorts lådhurtschsak som jag har allt möjligt skit i, samma som med alla andra lådor jag har i mitt rum egentligen, ingen ordning alls, och det är väl inte jättebra det heller.

Jag kommer väl att uppdatera mina skåp och lådor framöver så att jag kan ha mer saker än jag har där. 

Men i morgon tänker jag ta tag i japanskan och då grammatiken framför allt, det blir intressant. Vi hörs då!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...