söndag 13 september 2020

En lite oväntad plan för framtiden!

Idag har jag mest legat på soffan under värmefilten med en kopp te och en hög DVD:er eftersom jag haft ont. Nu börjar jag känna mig som en människa igen och det är när man legat i viloläge hela dagen som de där vilda tankarna dyker upp. Idag kom en som mitt forna jag hade sagt "nänänä, "åt och de som känner mig skulle nog inte tro att det var sant de heller, men jag har en tanke på att ta kontakt med ALC igen efter att jag blivit färdig med studierna. Innan dess är det nästan force majeure att ens tänka på att försöka få ett jobb som inte innebär något relaterat till låtsasjobb. Något jag absolut vägrar! Jag vill ha ett riktigt jobb och inget trams jag inte kommer ta mig ur sedan. Jag har fått nog av nitlotter nu! Och det här är väl också en av anledningarna till att jag var väldigt skeptisk till ALC också. Jag sa lite väl mycket och gör man det blir folk i regel fördomsfulla. Man ska inte halka med käften, att man inte lär sig! Men det där kanske de har glömt nu om jag har tur och kanske förändras deras inställning om jag går dit med en annan inställning också? En vet ju aldrig!

Men det är väl som talesättet lyder lite, bränt barn skyr elden, och jag hade väl bränt mig en hel del i och med grundskolan och senare också det där eländet de kallade gymnasiet. Livet hade gett mig lite många citroner och jag antar att det får effekten att man tror att allt man blir bjuden på i livet på ett eller annat sätt är citroner, då blir man lite sur av sig. 


Negativa tankar skapar negativa spiraler, positiva tankar skapar positiva spiraler, därför har jag mer och mer försökt undvika negativt tänkande eller saker som kan boosta mitt negativa tänkande, typ energitjuvar av olika slag. I synnerhet nu när det är höst är det viktigt att undvika negativa mönster antar jag.

Så kort sagt: Om du intalar dig själv att du kommer att klara av en uppgift, då kommer du också att klara av den eftersom du då strävar efter att klara uppgiften. Om du däremot intalar dig motsatsen kommer motsatsen att hända. Samma sak gäller för vad du säger till andra människor. Talar du om för folk att de är bra och kompetenta, då tror de också på det och gör ett bättre jobb än om du talar om för dem motsatsen. Kanske är lite tänkvärt va? 

Slutligen då! I morgon är det Måndag! Eller om man ska vara krass har det varit måndag i snart 2 timmar men jag har ju vänt dygnet galet. Hur som helst innebär det att uppdrag 1 i tyskakursen ska avverkas. Något jag tror blir intressant. 

Party time! Let's go de gozaru!!


Så, nu ska jag gå och lägga mig och sluta leka att jag är doktor Phil!Natt med er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...