torsdag 3 september 2020

Sista helgen på ledigheten!

 

Idag tog vi en road trip efter veckohandeln. Det blev en sväng runt Krokvåg, eller KRÅKVÅG kanske? Nejdå, vi stötte på en flock kajor och kråkor som hade middagsmöte på lägdan. Kråkting tror jag att det kallas, eller så är det bara aningen likt ett, det borde man kunna bedöma själv känner jag 😉

I alla fall är det nu bara helgen kvar innan allvaret sätter igång igen. Jag tycker att sommaren varit förbaskat kort, kanske för att jag inte haft speciellt mycket ledigt under sommaren, det kom nu i september i stället. 

Åt veckan kommer jag att sparka igång lite körkortsteori, tyska och så ska jag faktiskt titta lite på pappren psykologen skickade mig sist vi talades vid också! Känner att det kan komma att bli en givande höst om jag sköter det här väl. Blir det för tradigt att bara sitta kan jag ju alltid gå hit: igen, det var ganska roligt att gå dit och leka även om jag inte riktigt förstod alla anläggningar. Jag har hittat lite favoriter och det känns bra att kunna komma tillbaka dit och då bara förknippa stället med lek och inte med diverse "fröknar" och liknande. Jag ska inte säga något om min tid på Krokvågsskolan dock, det var en fantastisk tid jag önskat att jag haft redan i trean, så att min tid på Kullstaskolan inte varit så förbannat lång. Man kan dock inte få allt och jag är faktiskt glad över de två år jag hade på krokvågsskolan. Nu kan jag gå dit och gymma när jag känner för det och det känns också bra! Inga fröknar eller mobbare i närheten, om man nu kan säga att det ens fanns mobbning på Krokvåg. Kränkningar förekom, men ingen direkt mobbning vad jag minns.

Men körkortsteori och tyska känns som en bra hösttermin och så får vi hålla tummarna därefter för att CSN beviljar mig ersättning! Ha det gott så ses vi vid ett senare tillfälle. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...