torsdag 10 september 2020

Att återta kontrollen!

Idag vaknade jag för en gångs skull innan 11. Något som varit ovanligt för mig i många år då jag inte haft några tidskrav på mig. Skönt på sätt och vis, men inte idealiskt.

På sistone har jag dock haft problem med negativ energi som sökt mig och gjort sitt bästa för att ta kontrollen över mitt liv. Något jag inte tänker acceptera längre! Jag lät demonerna festa hos mig länge, nu är det dags att vräka dessa otacksamma hyresgäster!

Som hjälp för att skydda mig mot onda ögat och annan negativ energi har jag följande:

Freyr eller Fricco. Fruktbarhetens och kärlekens gud. Det sägs att han med sin godhet skrämmer iväg ondskan. 






Lavendel, Myrra och Frankincense. Framförallt doftar dessa gott, men det är mer med de här grejerna som man kan säga fungerar. De har en lugnande effekt och hjälper dig att fokusera på annat än det som stör för närvarande. 

Slutligen har jag en sak till:

Positiva minnen! Det finns så mycket bra minnen att minnas, för att inte glömma dessa lägger jag hellre fokus på dem än på allt som är negativt.

Nej, jag tror inte på skrock eller diverse annat trams, jag tror som sagt bara på det jag vet har bra effekt på mig. 

I enighet med det måste jag återuppta det jag höll på att tappa i början av september:


Att minimera utrymmet för asociala medier, då i synnerhet Facebook eftersom det är det jag har mest problem med. Här sitter folk och marinerar sig i diverse former av negativ energi, ibland också under en putsad fasad av lögner. Jag vet inte varför jag stannar kvar, kanske för att ha kontakt med vänner som bor för långt bort för att kunna kontakta mig annars, men jag är övertygad om att det finns andra sätt att bevara kontakten med den som verkligen vill det. Detta utan att ge något utrymme till energitjuvar. 


Politik ska jag också undvika, hur intressant det än kan te sig. Det sista jag behöver just nu när jag bara har 8 dagar kvar tills jag börjar terapin är just negativ energi. Och var hittar man bäst negativ energi? Bland politiker och religiösa! Som jag sagt tidigare säger jag inte att politik är skit, däremot beter sig många "politiker" som skit och folk som beter sig som skit känns faktiskt som något som är överstökat. Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Kanske nöta lite på tyskan? Något som inte ställer så stora krav. Sedan ska jag ta en stund till att tänka över vad och vilka jag har i mitt liv och fokusera på det som är gott och inte på det som är ont. Tack för idag! 💓😻💓












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...