tisdag 13 oktober 2020

En vanlig tisdag

Efter terapisessionen tidigare idag var jag så utmattad att jag la mig på soffan med katten och somnade medan jag lyssnade på hennes spinnande. En timmas sömn senare var jag väl tillbaka, även om jag borde skriva lite mer i min fina skällbok som jag skapat kun och enbart för att kunna hantera jobbiga saker och personer som annars inte skulle vilja åka ut ur min skalle. Du skriver ner vad du har i huvudet, exempelvis: "Idag kom Dexter in på mitt kontor och vräkte ut ALLT som fanns i garderoberna på golvet, sedan skrattade han bara och gick ut." Där har du det som gnager va, då kan du skriva vad du tänker som om du sa det till den här Dexter och sedan ger du dig själv möjlighet att släppa den konflikten, i alla fall ett tag! För mig fungerar det i alla fall utmärkt. 

En annan sak som fungerar väl är kylskåpspoesi på "norrländska". Sedan kan man säkert diskutera vad fasen "norrländska" är, men säg "bondångerska" då, för det känns som om man missat en del ord när man komponerat ihop den här "norrländska" kylskåpspoesin ärligt talat... Fast man kan ändå ha lite lattjo med den!


Lite fantasilöst var det, men låt oss anta att det bara var en liten provgrej också, lär väl göra något ännu fulare någon annan gång, det vet man aldrig.


Annars har vi idag vänt på båtarna.Tänk att det där är alltid lika vemodigt att göra, det blev ju bara en tur ut på älven i år, men det blev lite bilder tagna i alla fall, och det såg väl i alla fall lite mysigare ut på älven då än det gör nu.

¨
Det finns charm med de här bilderna också, men jag föredrar att kunna sitta i bara mässingen ute på älven utan att frysa ihjäl. Tills nästa gång man kan göra det lär det väl dröja ett gäng månader, så vi får längta lite tills nästa gång. Och då ska jag bemästra båtmotorn också!

Växthuset får också vänta, i alla fall fram till mars tills vi kan odla där igen, sedan kan vi börja med odlingen igen. Lite drygt ett halvår dit... Långt ändå! 
Men nu ska jag titta på "Fråga Lund" innan jag jobbar vidare på språkstudierna. Ni får ha en mysig fortsättning på tisdagkvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...