lördag 3 oktober 2020

Nytt projekt på G!

 


Dagens läge: Te och monsterfilt! Inte bara för att det är kallt och ruggigt ute, men också för att jag inte mår världsbäst i huvudet sedan senaste terapisessionen. Jag har sagt att jag inte tänker ge upp, det blir så dålig stämning om jag sviker alla som tror på att jag ska ta mig upp från det här helvetet, så det låter vi bli. Fast det är säkert bara den där höstsorgen som kommer över mig igen, det är ju så när mörkret kommer allt tidigare och de sköna stunderna i växthuset försvinner allt längre bort. Då är det bra att veta att det bara är höst i ett par månader, sedan följer tre månaders vinterkyla och sedan kan man väl börja se fram emot saker igen.

Sist pratade vi om mycket, men i huvudsak detta. Något jag inte tänker ta upp mer än så, det var jobbigt. Jag tror dock på att det kommer att gå att hantera nu när jag för en gångs skull hittat en terapeut som vet vad hon gör och inte bara ger sken av det. Svensk sjukvård är ju som många vet helt fantastisk, vi ligger i framkant med det mesta, men när vi kommer till psykvård är det som de säger i japan: まだまだだね, eller halvvägs, men långt ifrån i mål. Sedan kanske det inte är så lätt att jobba med kroppens mest avancerade organ heller. Hjärnan är ju trots allt så pass outforskad att vi inte vet hur allt hänger ihop. Till exempel säger terapeuten att man inte kan jobba upp sitt arbetsminne eftersom det inte finns någon forskning som stödjer det. Nähe, men då får väl jag forska själv då, hittar jag något ska jag med glädje bidra till vetenskapen med det, och berätta för terapeuten att det visst går, för allt går utom stelopererade tennsoldater och dem kan man väl skicka någon häxa på så kan de också gå! 

Idag har jag i alla fall gått igenom min externa hårddisk med saker från 2006 och framåt i. Över 1000 filer med ren skit på som gamla "kompisar" som spelat in efterblivna ljud och sparat. Jag ska sluta låna ut mina saker till folk, det är tydligt 😆
På den här tiden (06-07) var jag dock väldigt oseriös av mig, kanske för att det var det jag trodde var normalt beteende eftersom folk i min bekantskapskrets betedde sig likadant. Det lönar sig att byta umgänge kan jag säga utan att skämma ut mig nämnvärt...

Så vad är det för projekt jag ska ta tag i?

Ett projekt jag bara tänkt på sedan vi flyttade hit 1995 men inte tagit mig för med. Men i morgon ska det fan i mig ske! 
Korkmattan i trappan har sett väldigt mycket bättre dagar, så vad jag tänker på är att först och främst avlägsna den, vilket lär bli ett heldagsjobb bara det, sedan ska vi också ta bort listerna och sedan mina vänner, sedan åker myran fram för sen ska trappan slipas! Att det tog nästan 30 år att komma sig för med detta är nästan lite konstigt, men jag ska försöka göra det här i morgon i alla fall. Idag ska jag bara ta det lugnt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...