torsdag 1 oktober 2020

Dagens sömnadsprojekt

 Förutom att jag håller på att avancera upp mina virkningar har jag idag sytt ett överkast, eller en monsterfilt beroende på humör. Riktigt härlig blev den!


I veckan som var köpte jag ett monstertyg som jag skulle sy bland annat ett överkast av. Hur blev det?

Ja, det enda som skulle göras egentligen vad att tyget skulle kapas och fållas, så jag gjorde det. Använde de här stygnen och ett sorts regnbågsgarn till att fålla tyget. Hur blev filten?





Efter att ha premiärmysat i monsterfilten måste jag ändå säga att jag är grymt nöjd med resultatet. Visst, kapa och fålla tyg kan alla, men jag behövde faktiskt ett överkast till min säng. Nu är nästa projekt snäckvirkning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...