söndag 25 oktober 2020

PUH! Så var tyskauppdraget äntligen inlämnat

 14 dagars försening blev det, mycket på grund av terapin. Den har tagit så jäkla mycket energi av mig!
Det är kanske sant som man säger, att det ryker upp en del skit när man muddrar ingrodda vikar och så är det väl också när man städar ur hjärnan. Jag vill dock ha mer energi till det jag tycker är intressant, som språk och historia till exempel 😊

Just nu håller jag på att trötta ut mig själv, mycket för att kunna vända dygnet åt rätt håll. De dygn jag haft nu de senaste två åren känns på tok för vridna om jag ska vara ärlig.
Det om det, vända dygnet rätt låter svårt, men lär jag mig skottskgaeliska på 1-2 veckor kan det inte vara så jäkla svårt, det tänker i alla fall jag...

Vad har jag annars gjort då? Tagit kort på mina dammiga figuriner jag köpte 2007-10:


2007 snöade jag in på Final fantasy, och jag får väl säga att jag fortfarande är ett fan av spelserien. Jag vet inte vad som fångar min uppmärksamhet, förmodligen storyn i sig som är en scifi-historia som utspelar sig i en framtid där världen drivs av Mako-energi och det ondsinta företaget Shinra har kommit på att man kan använda den till att skapa en sorts supersoldater, även kallade SOLIDER. Sedan finns det så klart en uppsjö av andra saker att tänka på, till exempel Aerith Gainsboroughs karaktär som är en helt annan typ av människa kallad "ancient" som faktiskt är en ganska intressant "art" om man går in i det lite... Nu ska jag inte tjata ut er om Final fantasy, däremot om figurinerna

Aerith och Cloud, lite chibistuk på dessa.

Reno of the Turks. Tveklöst en favorit även om plasten blivit böjd med åren och... Ja, han och alla andra är jättedammiga. Förlåt inte!

Kadaj med sitt dubbelsvärd Sôba som jag inte begriper hur han kan använda, det ser nästan lika opraktiskt ut som Sephiroths svärd Masamune... Som blivit lite av en legendarisk tingest i Final fantasykretsar, det får vi väl ändå säga. Sephiroth har ni där på bilden bredvid Kadaj!




Tifa Lockhart, som är en av mina favoriter bland kvinnliga karaktärer, även om jag inte är så förtjust i hur de gjort henne fegare i senare varianter av spelet. Hon har annars en del Girl-power i sig som jag tycker saknas bland många tjejer i spel annars. Bredvid henne står Vincent Valentine som jag egentligen inte har så stor koll på, men köpte honom för att jag ville ha alla i den serien. Har fortfarande inte alla dock.


Cloud från Crisis Core. I akut behov av en lagning måste jag säga. Hans hår ramlar ideligen sönder och sedan verkar plasten ha vittrat sönder i hans höftparti. Dålig kvalitet är dålig, men jag ska laga karln, det ska jag... Ska bara komma ihåg det också. 




Det där är dock ingen från Final fantasy, men ändå en som hör till en samling jag ska komplettera så fort jag får råd med det. Sôsuke Esumi från Engine Sentai GO Onger, Eller så red ranger från Power rangers RPM om man hellre ser den serien, jag har faktiskt inte kollat på Power rangers på MÅNGA år, jag är mer super sentai där. Saknar de andra helt enkelt. Och deras engines. Jag vet att jag har Speedor någonstans men honom får ni se sedan. Nu ska jag tvätta mig och gå och lägga mig. Ciao! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...