tisdag 27 oktober 2020

Ett inlägg mest tillägnat anime

 Det var något nytt för mig, men tydligen kommer det här gänget tillbaka:


Nu gillar jag delar av konceptet med Hetalia, men som med all annan anime är det sjukt irriterande med denna förbannade "fandom" som hänger som ett moln harpyor och förorenar med en massa skitprat, mobbning och fan och hans mormor. 
Jag har alltid varit så, när det kommer till anime, att jag inte bryr mig ett dugg om någon "fandom" eller vad deras medlemmar har för "shippings" och inte. Hittar jag något jag tycker passar bra ihop med handlingen kan jag faktiskt gå med på vissa shippings, som i hetalia, där man bland annat parat ihop Finland med Sverige, vilket faktiskt går om man ser till ländernas relationer rent historiskt. Däremot köper jag inte att de ska vara "gifta" längre, det är historiskt inkorrekt. Ett av få "shippings" jag stöttar där. Det jag däremot inte stöttar är alla dessa satans flamewars och all denna påtvingade hentai som alla ska tvinga in precis överallt för att deras FÄNDOM säger att det är okej. Okej, men håll då ditt könsorgan ifrån min DVD-hylla. Tack för visad respekt people. 

Nämnde jag att Hetalia också är en stor inspirationskälla till min egen serie Hetanordics, som bygger lite på samma koncept, fast mer historiskt korrekt och oftast bara i Norden och i sällsynta fall Storbritannien? Kan ha nämnt det känner jag. Hur som helst vill jag mer än gärna se vad Himaruya kokat ihop. Vad fandomen säger struntar jag som vanligt i. 

Nu tänker jag prata om några andra animeserier där jag kan gå med på Shippings, samt vilka jag i så fall kan stötta:


Först och främst har du karaktärerna här 

Nu. Kaleido star, Sora X Leila. Mycket för att jag i alla fall kan se det här komma från Leilas sida. Jag har en teori när det gäller Kaleido Star och det är att alla som uppträtt som "partners" i själva verket hade en djupare relation. Således kan många par faktiskt stöttas. Men genom tiderna:

I början tror jag att Leila hade en relation med Yuri och Sora utvecklade något med Ken. Anna och Mia hade också något på gång här. Sedan har vi ju ett par som är rätt uppenbara, typ Kathy och Jerry samt Kalos och Sarah.
Sora kan jag dock se med väldigt många karaktärer i hennes ålder. Yuri eller Ken är ju ganska vanligt, men jag tror inte att Sora blev tillsammans med Yuri förrän kanske i tvåan och då på initiativ från Leila, som faktiskt pushade på det, kanske lite väl hårt då det inte verkade hålla. Leon och Mei ser jag också där i början av säsong 2, men sedan tar det slut tror jag och Leon blir mer och mer kär i Sora, som de flesta naturligtvis, hon är en härlig tös. 

Men återigen är det här mina egna teorier och inget någon annan behöver stötta eller omkullkasta. runt 2007, när den här serien var som mest poppis, hade de också en fanbase, och eftersom det är hormonstinna weaboos vi pratar om, var det också ett tillhåll för äckliga harpyor. Som tur är blev inte serien jättepopulär med tiden, så nu kan man i alla fall få rita i fred.

Den sista jag tänker ta upp är den här långköraren:
Yu-gi-oh! Som alltid haft en fanbase vars kvinnor dragit skam över serien med en massa shippings, yaoi och annat äckel och vars män trott att de varit Yugi men mer framastått som Insector Haaga, som är en jävligt jobbig människa!

Men det finns i alla fall ett par par jag kan stötta här: Yugi och Anzu, det säger ju Takahashi redan i början, att Yugi tycker att Anzu är det snyggaste och coolaste han vet, så där har vi honom. Hiroto Honda har också en flickvän där i början, men hon omnämns bara som "rosetten" vad jag vet. Sedan har vi Yami eller, Atem som han hette som farao. Han har ju Mana! Eftersom Mana är Anzus tidigare jag och Atem är Yugis tidigare jag, tror jag faktiskt inte att det är svårare än så med den biten.

Sedan har jag faktiskt freestylat lite med Seto Kaiba och sagt att jag skulle vilja se vad som hände om han och Katsuya Jonouchis syster Shizuka blev tillsammans. Det här tänkte jag mest på mot bakgrund av Kaibas och Jonouchis mycket frostiga relation till varandra. 

Sedan finns det en tjej som heter Mai Kujaku eller Mai Valentine. Henne kan jag tänka mig tillsammans med Jonouchi trots att han är sjukt mycket yngre än henne. Samtidigt kan jag se Mai tillsammans med Doma-krigaren Valon från säsong 4 av animen. Om man ska se det realistiskt tror jag dock att Mai är menad för Jono. 

Sedan har jag en faiblesse för diverse gammalt skit som Pokémon och Digimon. 
För Pokémon tänker jag alltid att Ash och Misty vore söta som gifta, samma sak med Jessie och James, sen i Digimon blir det lite mer folk att hålla reda på. Men Yamato och Sora i alla fall, sedan tror jag att jag vill se TK med Hikari också. Längre än så har jag inte tänkt där eftersom jag egentligen inte ser på anime för att skapa random lovestories.

Kort nu... Jag väntar spänt på nästa omgång av Hetalia. Kan bli skoj! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...