Trappan halvgjord...

Och jag har inte laddat mobilen idag!  Varför inte det? 

För att jag har GLÖMT det, därför! Och då var jag helt ärlig. Så jag har inte tagit så många bilder idag, jag hittade faktiskt inget bra fototillfälle heller, det ska väl vara trappan då, den är halvnaken nu, så med lite tur får ni se en helnaken trappa i veckan som går, enda nakenbilderna ni får av mig, jag vill inte döda någon! 

Men jag har skrivit lite småsagor, rivit korkmattor och funderat över mina hjärnspöken idag. Alla som känner mig vet att jag är en såndär person vars skalle oftast svämmar över av allt med namn, idag mest psykologiska och filosofiska frågor jag aldrig lär få svar på även om jag skulle vilja ha det... Shôganai då, det får gå ändå. 

Men vad har vi haft för oss idag då?

För det första har jag gjort en sak som nog många kommer hurra när de hör: Jo, för dudes och dudettes, jag har PLANERAT! 👍👍👏

Mycket av det man inte får gjort beror på att man prioriterar fel, det tror jag att jag hört till leda nu de senaste 12-13 åren i alla fall, men så är det först nu som jag börjar må bättre, mycket tack vare de personer som kommit och jumpkickat mig i ändan när jag betett mig som om det idioter från mitt förflutna inbillat sig vore sant Om fler gett mig sådana jumpkicks hade jag säkert haft ett riktigt fint jobb nu, nu är jag i alla fall på väg någonstans vilket jag är väldigt tacksam för. Att låta rötägg och äckelungar få som de vill är ju lite som att ge sig och jag är inte typen som ger upp. Jag vet ju det att psykisk ohälsa ger dålig planering och dålig planering ger dålig prioritering, lätt som att vända pannkakor och kan du det är det busenkelt. Kan du inte busa är det synd om dig. 

Men nu när jag mår bättre passar det bra att planera in saker så att det flyter. Till planering hör också prioritering, så vad har jag prioriterat in för saker? Well, kolla här så kommer en lista, YOSHAA:

  1. Skolan, ett ämne åt gången, annars kollapsar allt, den här gången är det tyska och det ämnet kan jag rätt bra, så det lär inte vara något större problem.
  2. Fysisk aktivitet. Nå, det har varit en regnig oktober så det har varit lite dåligt med utomhusaktiviteter, men jag tror att det är ganska bra för kroppen att krypa och kravla i trappor och klösa bort korkmattor också. Om ni visste vad min ena arm värker efter de här två dagarna, och då är jag bara halvvägs. Detta tar vi under rasterna. 
  3. Diverse nöjen, som Japanska, film, teckning och sånt, det får vi ta när allt annat är gjort!
Som ni ser har jag ingen stor lista över göromål egentligen, inte om man inte räknar in diverse hushållssysslor som att handla, laga mat, städa och liknande, det är saker som gör sig själva!
Idag har jag egentligen bara några små tyskagrejer kvar innan sängen, sedan måste jag väl jobba på både självkänsla och självförtroende, allt för utvecklingen!

Att ge upp är att ge sina forna plågoandar rätt, därför ska man leva i nuet och tänka framåt. Det är bara så man kan nå sina fulla potential och visa alla, inklusive plågoandarna hur fel de hade. 

Det får bli så i kväll, i morgon laddar jag telefonen så kanske det kommer en och annan egen bild också! Tills nästa gång, ta hand om er!







Kommentarer