lördag 17 oktober 2020

En höstdag med god mat!

 Idag var vi ner till bönderna för att köpa grönsaker igen. Det blev potatis och lite annat gott. Lite stekte vi upp och gjorde en gryta på tillsammans med rester från igår och en hemmagjord gräddsås. 



Potatisen var visserligen en mjölig sort (ballerina hetter den) men den fungerar till den här rätten som består av rester och en hel del grönt från gårdagens fredagsmiddag. 
Nu tål inte alla i familjen svamp, så jag gjorde en svampsås bredvid, som den som inte är svampallergiker kan äta. 

 På bilden kanske det ser ut som om jag tappat en potatis i såsen, men det är faktiskt en bit paprika. Jag blandade i lite paprikor, lök, svamp och persilja innan jag kryddade på såsen. Det blev gott och jag gjorde faktiskt en variant utan svamp som jag la i själva grytan så att ingen skulle bli helt utan!

Jodå, så det har vi drivit med den här lördagen, sedan har jag själv gnidit vidare på grammatiken i tyskan för jag har tyvärr lyckats köra fast där. Inte för att jag är dålig på tyska precis, jag är bara så otroligt jävla pluggless just nu. 
Men vad gör man när man är pluggless då? Man ser till att göra det man pluggar lite sexigare så klart. Lek och lär är en väldigt kul teknik för mig som faktiskt tycker att viss förskolepedagogik absolut inte är fel. Det får väl bli Busuu eller Duolingo igen då! Ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...