tisdag 18 augusti 2020

Livsnjutartisdag!



Tog idag och gjorde en båtutflykt, bland annat till Ön, men eftersom jag är lite sjuk klev jag inte i land på ön den här gången, det gör jag nästa gång! Men mysfaktorn var inte mindre för det. 


Hämma värken med filtar och fin utsikt går utmärkt, och vår lilla del av Indalsälven kan ändå vara en av mina högst värdesatta resmål, eller som sånadär som ständigt ska resa till utlandet för att kalla det Semester skulle säga: "Ett bra ställe att Hemestra på." Som jag ogillar ordet "hemester", det är precis som om man föraktar folk som inte reser bort varje gång de har semester och att det här med att stanna hemma inte kan kallas en riktig semester utan måste ha ett speciellt ord som "hemester"... Lite "Hur tänker ni?" Är det ju över det. 
Samtidigt kan jag väl förstå att folk vill ut och resa, jag tycker själv om att åka ut och se lite annat trots att jag bor så fint. Dock får man tyvärr sätta sig själv och sitt i andra rummet när allas hälsa står på spel, och det gör den hela tiden, virus tar inte ledigt bara för att du gör det.




Dock är det ändå svårslaget att sitta i en båt halvnaken med fika och gott sällskap, utan en massa stresspåslag och folkmassor. Det är faktiskt inte illa med "hemester" som de kallar det, de där sociala fjärilarna. 

Att vi sedan åker runt i en idyll många bara får se under semestern är väl en annan sak, vi kan åka båt nästan när vi vill, kanske är det så att vi är lite bortskämda.


När vi varit ett tag ute på Ön tog vi en sväng ner på byn med båten och jag vidhåller bestämt att Östjämtland är en idyll, inte minst nu på sommaren. Och den här vackra lilla byn bor man i, ibland får man nypa sig i armen för att försäkra sig om att man inte vaknar upp bland betonghus i någon storstad och har drömt att man bodde såhär vackert. Bakom berget -Som heter Berget (Ja, vi har världens bästa fantasi med våra namn, Ön och Berget!) ligger nog ehm... Junsele och det där tror jag det är, där är det också vackert, fast det är ju Ångermanland och inte Jämtland så klart.














Molnet på ena bilden tog jag mest kort på för att det såg ut som ett ägg och det är väl kul med ägg? Hemmavid tog vi en kall dricka på nya kvisten och njöt lite mer! Lär väl bli lite mer livsnjutande denna fina dag, det vet man aldrig.



 Avslutningsvis hissade vi upp syrrans flytväst i flaggstången för att vi är bäst! Eller så var det bara ett bra ställe att torka den på. Blir någons underkläder blöta tänkte vi dock inte hänga upp dem här, det är för vanligt! Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...