VR-torsdag med nytt taste test!


Idag började dagen med att vi hittade Edward Muncks "skriet" i tekannan, komplett med händerna och allt! Nå, så panikartad blev inte dagen, det var värre i tisdags om jag ska vara ärlig.

Nytt taste test idag då, medelstark taikub med sweet chili kycklingteriyaki. Som någon som älskar teriyaki har jag velat prova den här ett tag för att se om den lever upp till andra kycklingteriyakis jag ätit och det tycker jag väl att den gjorde. Helt okej teriyaki och chilin skämde faktiskt inte ut den speciellt mycket, det var helt okej.

Efter det satt jag mig en stund med VR-glasögonen innan jag kände att jag ville ut lite i den verkliga världen. De där fåglarna sa något om att vädret var helt okej och de brukar inte ljuga.



En promenad till brevlådan blev det och när jag kom upp till vägen hittade jag en mustasch som tinat fram. Väl framme vid busshållplatsen, halvvägs till postlådan var jag också tvungen att stanna och ta ett kort på solen som låg så fint mot tallarna. Ännu ett tecken på att våren är på väg.

Och i morgon hoppas i alla fall jag på en tripp till Gregoriemarknaden och titta lite, sparka in våren så att säga. Idag är det inte mycket kvar av dagen, en kopp te och så lite godis som syrran kom hem med så är jag klar med dagen. 
Idag har jag dessutom varit för trött för plugget, det känns som att jag kan ta igen det ändå om jag ger mig fan på det åt helgen. I morgon blir det i alla fall marknadsmys. Sköt om er!





 

Kommentarer