Seg söndag med mattekväll!


-Och så klart en taikub. Den här har vi ätit tidigare och den är ganska stark, lite så att man blir blötsnuvig av den. Det där med stark mat har aldrig riktigt stört mig, jag tyckte faktiskt att det här var gott. Nu har vi några nya i frysen så det blir spännande att testa lite nytt åt veckan.

Åt veckan ja, allt verkar peka på att jag tar kursgården på torsdag den här veckan, om jag tar den över huvud taget. Som jag skrev tidigare tog förra veckans vistelse i kursgården väldigt mycket energi av mig och det känner jag faktiskt inget större behov av när jag bestämt mig för att en gång för alla greja matten och få tyst på rumpnissarna. 
Matten tror jag dock att det kommer att gå bra med, även om jag inte bryr mig om någon kursgård.

Söndagen avslutades med äppelstrudel, VR-film över jonsvatnet och så fick vi faktiskt rycka ut och hjälpa grannen upp ur diket. Nu till måndagen, ta hand om er!




 

Kommentarer