Pluggsöndag och så fortsätter min grötrevansch!

 


Idag vaknade jag och katten först och upptäckte att det var en väldigt fin dag! Solen har värmt gott och fåglarna har varit jätteglada!
Det har jag med förresten och fått massor gjort! Speciellt på arkitekturen måste jag säga för där har jag haft mest inspiration. I morgon hämnas jag lite på matematiken!



Dagens lunch blev ett av mina halvt ondsinta experiment som  bestod i en ostomelett med gräddfil, lite kryddor och ett helt ägg på varje platta. Det här kan utvecklas vidare med lite varierad fyllning och lite mer finriven ost kände jag spontant. Mätta blev vi i alla fall, det försäkrar jag!

Och så har jag ju hämnats på grötdemonen inom mig. Jag har sedan dagis haft jättesvårt för gröt av alla slag, mycket för att dagispersonalen hade en ganska opedagogisk metod för att få oss barn att äta just gröt. Varje gång jag äter gröt växer tuggan i munnen så nu har jag testat att äta en jag vet att jag gillar om den är rätt tillagad, nämligen mannagrynsgröt med äppelmos... Ja, eller frysta äppeljuicemosklumpar som funkar precis lika bra till het gröt. Skålen blev tom till slut och jag blev jättemätt och orkade nästan ingen middag. En bra dag ändå. Kvällen vigdes åt lite VR, fanficskriverier och lite schemaplanering/Bullet journal. Jag börjar ärligt talat att trivas med det här med Bullet journaling, det känns som en bra metod för mig

Vad blir det i morgon då? Två större mattepass, lite arkitektur och så skrubbstädning. Det kommer att gå helt lysande. Veckans besök i min lilla stad planerar jag att göra på tisdag och besöka kursgården en snabbis efter lunch. Med lite tur tror jag att jag hinner komma hem med lunchbussen den här gången, om jag går därifrån under en rimlig tid. Annars får jag väl se hur jag kan lösa det där.
Men den här dagen är i alla fall klar och jag är väldigt nöjd med min insats. Sköt om er!





Kommentarer