Är det inte det ena är det tydligen det andra...


Idag har jag fått till det mesta på schemat, lyckats uppfylla alla dagsmål... Utom inlämning till skolan då, eftersom detta tydligen kräver mobilt bankID, något jag inte blivit helt färdig med ännu, men kan titta in på kursgården för att ordna i morgon, så det tar jag och gör.

Lunchen idag blev en såndär latmasklunch eftersom vi hade en rätt bekväm måndag. I Onsdags förra veckan tittade vi ju in på stora Coop och köpte Thaikuber igen. Tre sorter blev det! I helgen käkade vi en kycklingpanang som i alla fall jag har högt upp bland favoriterna i kategorin Thaikuber och annan färdigmat. Idag blev det sötsur kyckling med ris och åt veckan någon gång, mest troligt Onsdag eller torsdag blir det tydligen kryddiga kycklingnudlar. Om jag minns rätt är den varianten en av de starkare. 

Middagen blev desto mindre bekväm och lat kan jag tala om. Här gjorde vi en riktigt stor och trevlig skinksallad med haricots verts och wokgrönsaker som sidorätt. Cocktailtomaterna vi köpte till den kändes nästan nyplockade, vilket var ett stort plus i kanten. Däremot fick vi rensa isbergssalladen från ofräscha blad, vilket kanske inte är så ovanligt men lika otrevligt varje gång. Slutresultatet blev i alla fall bra och ingen gick från bordet i vredesmod. Basilika är ett måste när man har med tomater att göra, i alla fall tycker jag det. En lite kul grej med denna oslagbara kombination är att de faktiskt är ett bra par också i växthuset där de kan odlas i samma kruka och faktiskt hjälpa varandra! Intressant sak jag upptäckte för ett gäng år sedan när vi hade våra tomater i gurkhuset.

En promenad hann jag med idag också innan allt var klart. Postlådan blev det och på vägen dit träffade jag på en av grannarna. Alltid roligt att ha någon att prata lite gödsel med och det kan man ju göra med de allra flesta i min lilla fina by. 

Och eftersom Arena gärna ser att man är där i alla fall någon gång i veckan eller så tänkte jag komma in och hälsa på dem i morgon. Dels behöver jag lite vägledning gällande delproven och dels behöver jag vägledning gällande vissa övningar. Inget jag inte tror mig klara själv visserligen, men det är som sagt alltid bra att ha något att prata lite gödsel med... Eller Matematik i alla fall, diskussioner för ju ämnet framåt. Idag blir det med andra ord inget delprov, jag får läsa lite matematikböcker i stället och se om personalen därinne i mörkret hittar taklampan någon gång. Förhoppningsvis gör de det. Eventuellt tar jag med mig lilla Pico upp till sängen och tittar på någon trevlig promenadfilm eller road trip innan det är dags att sova, det får jag se. Men i morgon blir det i alla fall Arena i min lilla stad och så ser vi fram emot fredagen då våren ska sparkas in med Gregoriemarknaden. Det känns skönt att ha någon sorts morot att se fram emot.

 Veckans mål är alltså:
¤ Att inte ha några röda flaggor kvar i Exlearn
¤ Att få det riktigt fint och välstädat inne till helgen, kanske använda den där fräscha städsprayen jag köpte för nån vecka sen?
¤ Och det största målet! Att se till att sova innan klockan 01:00 på nätterna och kliva upp senast klockan 09:00 alla dagar utom lördag. 

Det här är faktiskt inga stora veckomål och jag tycker väl att jag ska klara av dem. I helgen blev jag lite orolig för att hjärnan började tycka att trycket var för hårt igen, så jag varvade ner aldrig så lite, sedan kom jag hem igen. Det om något talar sitt tydliga språk. När man är trött bör man gå och lägga sig helt enkelt, men det där är ju en svaghet hos mig, att jag har svårt för att lyssna på min kropp eller min själ för den delen. 

Kanske är det så enkelt att man inte ska vara så rädd för att framstå som en skitstövel varesig mot sig själv eller andra. Ibland måste man kanske sätta de där obehagliga gränserna, för att inte själv bli begränsad menar jag... Så kan det nog vara! Att jag vet en sån sak är en av många saker jag är tacksam över, en annan är att jag vet innerst inne att jag någonstans kommer att bli godkänd i Matematik 1/Matte A den här gången. Jag har trots allt lovat både mig själv och folk runt mig att jag ska göra det. Okej mina vänner, jag ska verkligen göra mitt yttersta den här gången! Sköt om er och minns att det alltid finns någon som vill dig väl, om du bara vill, vågar och kan se denne någon. 


 



 

Kommentarer