Skrubbstädning och allt vad det innebär.


 Puh vilken dag det blev! Nu har vi börjat på med att städa ur skrubben under trappan och det är väl lite som Farbror Nilssons bod i Madicken "där har han inte varit på minst x år." Ja... Lite så kände jag när vi väl tog tag i det här.

Sedan hittade vi min och syrrans gamla docka Kvack Trädlund som jag tror stått ut med allt från åtskilliga rundor i tvättmaskinen till olika former av misshandel som de flesta onda småbarn gör. Nu var vi inte onda, bara lite vilda när vi lekte och Kvack lever ju bevisligen även om man kan ifrågasätta vad det är han har på sig för anskrämligt. Jag tror att det ska vara ett linne och ett par gröna byxor. Utöver det har han två udda strumpor också... Vi hatade honom inte, vi hade honom bara som försökskanin till... Allt! 

Och gällande matten landade vi i att det inte blir någon kursgård den här veckan eftersom jag bedömde det som att jag har nog att göra hemma för att åka till Östersund den här veckan. Jag får helt enkelt vänta med det tills jag har tid och råd med det. Den här veckan kan jag bara arbeta hemma eftersom jag har en del städande kvar. Utöver det har jag tagit ett snack med Arena om att eventuellt förlänga kursen lite för att hinna med sådant som kräver lite mer, typ algebra och sånadär tunga saker. Jag hållet tummarna för att det går lika smidigt som det brukar gå på Hermods, annars får jag väl lösa det på annat vis. 

I morgon fortsätter i alla fall städrundan med dammsugande av skrubbens första tredjedel och så lite fredagsplock i resten av huset. Det kommer att bli fint! Sköt om er nu! 


Kommentarer