tisdag 30 mars 2021

Positivt överraskad, fler än en gång får jag dessutom säga!

 Alltså 😆😁😃😄💪💖 Vad jag känner mig glad idag och det mesta har väl med ett telefonsamtal jag fick igår att göra, som gjorde mig positivt överraskad även om det egentligen var mer av en bekräftelse än en överraskning. 
För ett par dagar sedan fick jag för mig att jag skulle kolla min IQ igen, bara genom något jag tänkte bara var ett tramstest som inte skulle leda till mer än att jag fick veta att jag hade den IQ jag vet att jag har. 

Sådana test finns det ju horder av på nätet och jag tar dem sällan seriöst eftersom jag inte vet om det är något som stämmer. När jag tar dem brukar jag få mellan 104-113 beroende på hur skärpt jag är. Det här testet visade då på 111 totalt. Jag tänkte väl inte mer på det förrän dagen därpå (måndag) då de ringde upp och sa att 111 var över normal begåvning och att jag tydligen kommer att få hem en liten sak för att jag är en klyftig tjej. En liten kamera närmare bestämt, typ en sån. 


Vad jag förstår är det en liten spionkamera som man kan sätta fast på saker, ha som dashcam, filmkamera eller övervakningskamera. En del vloggar också med dem! Mer om det där när den kommer hem till mig, jag vet bara en sak och det är att min tekniknörd vaknade till och den väckte visst min far också, så nu är vi alla spända på vad som kommer med posten inom en framtid. 

Hur kändes det där då? Ja, rakt motsatt hur det kändes när de på A-O inbillade mig att jag var så dum att jag inte ens kunde skriva och räkna som en normalbegåvad. Skriva kan jag...


... Räkna kan jag också! Proffessorn har jag för nostalgin och för att det är mysigt att bara sitta och tänka lite ibland också! Alla som haft en såndär vet ju vad det är för nördsak, annars är det en liten leksak i form av en "bak och fram-miniräknare" kan man säga. Det finns en del räkneproblem att lösa i den och det är ju skönt för hjärnan att få tänka lite. 

Sedan har jag faktiskt satt mig med en gammal mattebok för att se hur snabbt jag kan lösa sakerna i den och jag är asförvånad över att säga att det inte är mer utmanande än något annat ämne längre. Således var det aldrig räkningen eller skrivandet, eller något sådant, det var bara en massa skitprat, som vanligt. Det enda "fröken" gjorde var att störa mig när jag räknade och det har varit en mental spärr i så otroligt många års tid. Vad dumheter kan skada... 

I morgon ska jag ta tag i lite parenteser och procent och sånt, det blir spännande! Så ska jag naturligtvis påskstäda också så missa inte det! Namaste! 🙏 kom ihåg att ingenting behöver vara som du tror att det är, ibland är det faktiskt bättre! 💪 Stay strong, håll avstånd och ta hand om er 💖








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...