torsdag 11 mars 2021

Äntligen har jag också gjort det!

 Jag har alltså inte  vaccinerat mig ännu, men jag vill väldigt gärna iväg och göra det så att livet kan fortsätta någorlunda normalt i alla fall. Däremot har jag igår varit och petat in en pinne i näsan! 



Jag gör inte gärna om det och hoppas mer än gärna på att provsvaren blir negativa. Jag har faktiskt inte varit bland folk på väldigt länge. Ja, till och med länge för mig som periodvis är en ensamvarg alltså! Jag längtar inte alls efter folkmassor och trängsel, det är det jag minst av allt saknat under pandemin, däremot saknar jag andra sociala saker som fysiska föreläsningar, fikastunder med goda vänner, somrar i Trondheim och att ströva fritt i stan och bara fönstershoppa, eller varför inte shoppa?

Sedan har väl pandemin ställt till det som så att jag inte kommer åt mitt bankkonto på grund av Postnords eviga förmåga att slarva bort post. Nu var det från början så att jag klantigt nog råkat blockera min bankdosa så att jag var tvungen att be banken skicka en ny, som Postnord slarvade bort, jag ringer alltså änglarna på banken en gång till, de skickar tålmodigt en ny, som Postnord slarvar bort igen och jag ringer återigen änglarna på banken som nu börjar bli irriterade, inte på mig, förklarar banktjänstemannen, snarare på Postnord, man har ju hört om dem förr liksom, så nu har både jag och änglarna tröttnat och bestämt att vi tar ett fysiskt möte efter att jag och min familj fått oss några sprutor och kan göra det. 

Jag vet väl att mina vänner, mina arbetskontakter och... Jamen ALLT jag har i Östersund saknar mig och gärna träffar mig fysiskt och tro mig, jag saknar verkligen Östersund också! Jag har inte åkt dit sedan jag fyllde år och det var bara en liten road trip runt typ halva Frösön för att jag ville åka dit och leka att jag aldrig förr sett Frösön... Jag kom på en sak, jag har visst varit på Frösön många gånger, jag älskar stället, men likt förbannat har jag nog aldrig tagit mig tid att "lära känna" stället. Ön är stor och där finns sjukt mycket att se, mer än man upptäckt skulle jag gissa, så summan av allt detta blir väl att vi åker dit igen så fort vi stuckit oss. 
Men som sagt, än så länge tror jag att vi får hålla ut på varsitt håll, jag vet att folk saknar mig och gärna bokar möten, fikar, träffas rent allmänt, och om jag ska tro vad som nu verkar sägas på nyheterna, är vi snart där. 
Snart kan vi fika, shoppa, vara sociala, åka till Trondheim om somrarna och titta på Domen, vad man vill liksom, men innan dess blir det nog till att peta in en pinne i näsan, klaga på att det kliar, ta sig i kragen, vänta in sprutorna i vad som känns som en evighet, men jag antar att vi kan hålla ut i några månader till om vi kunnat hålla ut i ett helt år. 

💖Trondheim 💖 Frösön 💖 Östersund💖
Vi kommer ses igen, och den dagen närmar sig 💪


Men tills dess hoppas jag att ni vet vad som gäller:




Kanonbra! Och ni som inte följer restriktionerna, jag lovar att berätta det för Ryuunosuke, han kommer ta hand om er.

Nämen lyssna på vad Folkhälsomyndigheten säger gäller för tillfället!

Det var allt, peta in en pinne i näsan, ta vaccinet och så klart: 


💙Ta hand om dig💙
Och passa dig för Ryuunosuke!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...