lördag 6 mars 2021

Planer inför helgen

Det första jag ska ta tag i blir väl att laga en av mina favoritstickor som gick av igår. Om det inte går att laga får vi helt enkelt kapa dem och göra ett par korta stickor i stället. 
Till halsduken får jag väl använda ett par andra i samma grovlek tills vidare.

I övrigt har inte vädret tillåtit några turer, så jag får helt enkelt vänta med utflykter tills vädret vill igen. I morgon skulle det bli fint, så vi kanske kan satsa på det. Jag åker nämligen inte på långsemester nu, inte ens om jag inte är någon smittorisk, det känns inte moraliskt rätt, hur mycket man än längtar ut ibland. 

Och så kom så klart Karen flygandes och trodde att jag skulle lägga hennes näthat på minnet. Ledsen, men du får gå och lukta skit någon annanstans, jag pratar inte med Karen. Förr var hon en av mina triggers, men jag har nu lärt mig att i alla fall göra mitt bästa för att ge kärringen och hennes polare så lite utrymme det bara går och det verkar fungera än så länge!


Däremot dök ett gammalt "varför" upp i skallen igen. Jag hänger ju upp mig på saker jag inte förstår, som varför en människa som uppenbarligen har fel ska propsa på att hen har rätt. Det kändes så där och då, och det känns likadant här och nu, kanske för att det stämmer. 
Men i morgon blir det ut på tur i alla fall, det ska bli skoj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...