tisdag 9 mars 2021

Nu blir det strumpor igen!

 

Det ska alltså bli ett par röd/vitrandiga långstrumpor som jag haft i tankarna sedan 06-07 men inte kommit på att göra förrän nu. Det gäller att komma igång i god tid. 14-15 år senare kom jag äntligen för mig med att lära mig sticka strumpor och nu kom jag på att mitt andra par ska vara dessa som jag ju ändå haft på hjärnan i så många år. Det ser ut att bli bra även om jag säkert får stoppa dem på ett par ställen.

Idag har jag slagits med ett gammalt minne som många gjort till en fördom om mig. Att jag är obildbar och inte värd att ödsla tid på. Den här gången kom triggern i och med att jag rotade igenom gamla papper för att hitta information som behövs senare. Det spelar ingen roll hur väl jag vet att inget som sagts om mig nödvändigtvis behöver stämma eller vara för alltid, det är lika jobbigt att gräva i ändå. Det gör ont, men jag vet att jag måste komma över detta för att kunna gå vidare på ett normalt sätt. 

Sedan kan jag väl säga såhär också: Det spelar ingen roll hur ful folk försöker få verkligheten att se ut med sina lejonmålningar, fördomar och förnedringar, om inte du vill ha en ful verklighet kan du ändra på den, min verklighet är vackrare än den de målat upp. Tanken slog mig just... Tänk om det är så för de allra flesta? Att man går runt med en falsk bild av sig själv och sina förutsättningar för att man lyssnat för noga på andra människors skitprat? Det är en intressant tanke i alla fall! 

Tänk efter nu.
Har du något som får dig att känna dig sämre än du egentligen är? Någon liten "tant på axeln" som sitter och försöker övertyga dig om att du är sämre än du är? Då ska du få en hemuppgift. Eftersom din hand är större än denna lilla tant, ska du ta fram den och knäppa bort tanten så att hon flyger bort från dig och inte kan påverka dig mer. Du har bara en röst du ska följa och den rösten är din egen. Gamla minne är just bara minnen, tankar som svävar förbi som moln på en annars klarblå himmel. Oroa dig inte för regnet, jag har paraplyer: 

Välj en färg och gå vidare liksom, himlen kommer klarna förr eller senare!
Nu ska jag sticka lite till, sedan tror jag att jag ska sova. 

Nu vet ni vad som gäller!
Just det:
Ta hand om er, så ses vi i morgon!🙏








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...