lördag 27 mars 2021

Storstädning i lejonkulan!

Även känd som Wobbies sovrum! 
Idag tog jag tag i saker och ting och städade sovrummet grundligt, det enda som inte är superavdammat nu är väl taket och kanske sängen, men det kan jag å andra sidan ta i sinom tid. 



Men innan jag tog tag i städningen av sovrummet kändes det lite hungrigt, så jag, mor och syster slängde ihop lite schnitzlar och en färgglad sallad på morötter, lök och isbergssallad. Vinägrett som syrran svängt ihop av saker hon hittat fick sätta en liten extra touch på den biten. Sedan var det dags att städa!



Att jag älskar färger och söta grejer lär knappast vara nytt för någon läsare, jag tycker nämligen att det är viktigt att ha färger och inredning man blir lite uppåt av och inte bara sånt modesnobbar anser att man ska ha. Därför har jag storblommiga vintagekökstapeter och massor av gosedjur i mitt rum. 
Och morsans drogade nalle från 60-talet. Med min studentmössa (som jag älskar) på huvudet och en jättestor flaska champagne ser den nästan ännu skevare ut. Frågan om inte Nallan (som den heter) är favoriten i gänget bara därför. 

BÖH!

Du blev rädd nu va? Nähe... 😤

Men när det blev klart i soffhörnan blev det ändå såhär 
Och så fick jag fram skrivbordet mitt också, det är ju ett steg i rätt riktning. Vet ni vad jag har för något under sängen min då? Vänta lite så ska jag visa!



Wobbies egen lilla lejonkula minsann! Här ska jag sedan också sätta upp lite trevliga tavlor och inreda så att man kan ha som ett litet myshörn här. Med tiden kommer jag att ordna med en bättre madrass än den här, som då är en gammal luftmadrass som jag byggt om. 

Jomen! 
Sedan städade jag upp lite i mitt arkiveringshörn och där låg en kär gammal vän jag fick av en lärare 2008. Han hade lite skum humor och visste att jag hade haft en förut, så en dag kom han till mig och gav mig den med orden "slit på den här du." I och med det minnet har ju den här lilla gula leksaken ett visst affektionsvärde hos mig också. Sedan vet vi en sak: Lärare VS fröknar. Lärare vill att elever lär sig, fröknar är egentligen bara anala människor, påfallande ofta av honkön. Det här var en lärare. 

Alla som hade en sånhär vet hur det funkar, annars kan jag förklara lite: Första nivån är enkel, där kan du välja mellan olika räknesätt, slumpa lite och ha relativt enkla uträkningar, medan det sedan trappas upp medan man spelar. Jag tror att det kan komma ända upp till 100-tal i alla fall. Det finns en nyare variant på den här. Ganska härligt spel att fördriva en regnig dag med, dessutom lär man sig saker 💖
Har du någon liten sak liggande som du har ett kul minne om, kanske har du också fått någon rolig present av någon som tyckt om dig? 

Det här har i alla fall jag hållit på med idag och i morgon ska mattan in igen, jag vågade inte damma den idag eftersom det regnade och det är en ryamatta, så det får helt enkelt bli i morgon. Nu är rummet så rent och fint att inte ens katten känner igen sig och hon brukar ändå vara van vid det mesta. Alltid något!
Nu ska jag sätta mig och skriva lite fanfiction, kanske hinner med lite annat också, vi får se. Lördagar är fulla av bus, så man vet ju aldrig. 

Innan vi avslutar: Kom ihåg att bevara ditt barnasinne, låt aldrig någon pissa ditt inre barn i ansiktet, det är det för värdefullt för. Bejaka det vackra och rena i ditt liv och bestrid allt som pekar på motsatsen. Namaste 🙏




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...