söndag 14 mars 2021

Saker man tänker på medan man stickar en hälkappa!

Förutom att jag nu betraktar min katts fundersamma min över att jag aldrig behagar komma i säng har jag nu äntligen blivit klar med hälkappan till den första långstrumpan. 

Än så länge ser det faktiskt inte illa ut, men jag tror att jag kan komma att behöva stoppa den på en del ställen när den väl är färdig. Varför? För så blir det alltid när jag stickar strumpor! Nu har jag i och för sig bara gjort ett par innan dessa och då blev det också så. 

En annan sak... Jag vet, man ska inte prata högt om saker bara ett fåtal begriper, då tror den stora massan ofta att det är något som inte står rätt till. Det gäller inte minst när man pratar om sitt undermedvetna, för många gånger tror folk att man då snackar om spöken eller att man bara är en tokstolle (kom igen, ni vet väl att jag är en tokstolle? Vad bra, det är därför ni älskar mig!) -Eller så handlar det bara om parapsykologi eller kanske rent av bara vanlig svensk magkänsla!

Du vet den där känslan av att en plats "kallar på en" genom att man gång på gång ser platsen på olika ställen. Det kan vara på TV, i tidningar, i böcker, filmer, you name it! En sak vet du bara och det är att någon vill att du åker dit. Lite som när man intensivt tänker på en person och så står personen helt plötsligt bara mitt framför dig och säger "du, jag tänkte ringa dig flera gånger..." Den känslan fast med en plats. Jag tror att jag snart bör åka till Östersund, det är något som säger mig det. 
Vad är det du har hittat på nu, Samul, du ser lite busig ut?

Nåja, first goes first. Innan jag kan åka någonstans måste hela familjen vaccineras, sedan kan vi börja fundera på att åka ut på kosläpp! 
Kort sagt, jag längtar tills livet blir normalt igen 💖

Vi är säkert många som gör det, nu ska jag vila upp mig och fundera lite mer på vad jag ska göra medan jag väntar på att få de där jäklans sprutorna. Det lär bli studieteknik tills vidare, jag tror att jag har alla chanser i världen att bli en grym pluggis, speciellt nu när jag vet att jag inte är dummare än någon annan, och du, det är ju inte du heller, så mycket du vet det!
Namaste, nu ska jag sova ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...