fredag 26 mars 2021

Mysfredag såhär sista helgen i mars

För mig är fredagsmys god mat och dryck, lite TV, lite musik och allmänt trevligt. Idag köpte vi lite kallskuret och god dryck som blev en riktigt mysig lunch såhär i slutet av mars. Kvällsmaten fick bestå av en köttgryta som vi gjorde på karré. 

 

Lunchen bestod av köttbullar (88% kött och mycket godare än mamma scans), lite aladåb och rökt karré. Att dricka hade vi köpt en finsk läsk som heter Sima och ska vara som ett finsk mjöd som smakade sisådär. Efterrätt bestående av lite praliner och Smurffit. Smurffit är då en finsk läsk med smurftema helt enkelt, smakar som päronsplit ungefär. 

Chokladpralinerna är också finska och nästan för snygga för att äta, men de gick ner. 

 Så snygga var de och de var goda också. Det skulle bara ha varit fyra av varje eftersom vi var fyra personer om dem 😋 Lite schack innan middagen och fredagen var gjord! Som ni vet är jag inte sorten som äter Tacos varje fredag, det känns lite för slentrianmässigt att äta samma sak varje fredag, speciellt när man kan laga mat som är mer avancerad än så. Nej, Tacos kan jag visst äta, säkert på helgen också, men inte varje helg, så idag gjorde vi en god köttgryta, klyftpotatis och en trevlig sallad. Att dricka hade vi påskmust och lite Sima som blev kvar efter lunchen.

Men jag hade ju lovat något! Dagen är inte helt fulländad utan ett kärt återseende i form av "veckans screenserie" Den här gången är det Yu-gi-oh-tema och Amelda är traumatiserad FOR LIFE!

Språket är engelska och vill man se den lite tydligare hänvisar jag hit

I morgon tänkte jag ta en promenad och se om jag kan hitta några roliga platser att bygga minnespalats på. Det blir skoj, nu tänkte jag däremot varva ner lite och kanske mysa med katten innan sängen kallar. Ses i morgon! Ta väl hand om er.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...