måndag 22 mars 2021

Måndagens äventyr!


Tänk vad dagarna blir innehållsrika när man inte ägnar sig åt att sitta och gorma på internet hela tiden.
Idag har jag läst lite böcker och inrett en liten aning, jag känner ändå att jag är ganska nöjd.

Först vaknade jag av att katten kom och väckte mig mitt på dagen genom att klösa lite på min handrygg och sedan springa ut ur rummet. Hon gör så eftersom hon vet att folk springer efter henne då. Jag är inte missnöjd, jag vaknade och det är det som är huvudsaken! 
Sedan har jag idag tagit in ved, läst, åkt och handlat och hunnit med att ta lite fina bilder på byn! Vi bor oerhört vackert här och idag har det dessutom varit skönt väder ute!


När jag väl kom hem fick jag lite inredningsfeeling och tog fram de här... Ja, fåglarna tror jag det är, de är i alla fall väldigt söta, och så tog jag fram ett gäng stenägg som jag haft liggande i en korg.Fåglarna får bära ett var på ryggen medan de simmar/promenerar runt ljuslyktorna på bordet. Duken har min morsa vävt och den kallas för Åslöparen. 

Idag har jag upptäckt något nytt. Jag börjar bli piggare när jag märker att jag inte längre slåss mot väderkvarnar. Kanske var det det jag behövde också, någon som fick mig att se saker från en annan vinkel och få en ny uppfattning om livet. Det är fortfarande lite svårt att inte bry mig om vad en del dumma människor säger, men jag känner mig vara på väg åt rätt håll nu när jag inte längre hänger upp mig på det i alla fall. 

Nu tänker jag ta mig lite fika och varva ner, sådant är också bra. Namaste. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...