torsdag 21 september 2023

Verkar bli Östersund på tisdag!

 

Bilden är framgooglad och inte min egen

Idag har jag gjort minsta möjliga. Jag har pratat lite med skolan och banken om lite bortglömda saker som måste fixas innan skolan kan starta på allvar. Som det ser ut just nu har jag två kurser innan jag måste köpa nya böcker och det kräver ett nytt mobilt bankID eftersom jag inte har något på min nya dator eller på telefonen. Det här måste jag så klart fixa till. Eventuellt skaffar jag Swish och kollar lite på min bankkod också, en dag för bankärenden helt enkelt. Utöver det hinner jag säkert med att göra stan lite osäker.

Men även om jag har pratat med skolan om lite tidsändringar i och med det här kan jag inte hjälpa att jag blir sugen att läsa lite i böckerna. Det är en så intressant kurs att jag skäms lite över att jag inte hade tid med den i Juni... Men man ska inte söka kurser i Juni, så vad skäms jag över?
I morgon är det i alla fall dags igen! Utöver laga teriyakigryta och storstäda hela undervåningen är det alltså Glassbilsfredagigen. Sötsaker tackar man sällan nej till, så vi lär väl köpa något sött utöver lite trevligt till helgens pizzabuffé. Minipizzor och lite kycklingspett funderar jag på, men nu vet jag inte om jag ska tänka på shopping när jag är på det där hyperglada humöret heller 🤔Äsch! Jag tror att jag har ganska klart för mig hur helgmyset ska bli i alla fall. Plockmat och någon trevlig film, så varför inte köpa plockmaten medan man ändå köper glass!  Det där löser vi då, glassbilen kommer först på eftermiddagen och egentligen har vi sagt åt den att komma mest för att kusinen ska få torteras lite när hans barnbarn i ensiffrig ålder hör bilens lockläte ljuda genom skogen. Jag skojar inte, i det fallet är skadeglädjen den enda sanna glädjen! Sedan sa jag ju inte att det var jag, men det var jag som bad glassbilen tuta på min arga grannes tomt också, tänkte att nämnde granne behövde dra lite på smilbanden och det verkade faktiskt funka för nu är den arga grannen inte så arg längre. 👏

Med andra ord verkar fredagen bli bra den här veckan också. Städa bort lite skit ur husets alla vrår så blir det här en fin helg att lägga till samlingen. Sköt om er nu, så återkommer jag senare med lite uppdateringar. -Förutsatt att jag kommer ihåg det så klart!
Lev lika mycket som du existerar, för i morgon kanske det är för sent! 💖👄💪







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...