onsdag 6 september 2023

Det där med honungsvatten var inte helt fel!

 


Ser ut som att gårdagens snuva blev ytterst långlivad trots allt. En liten kur med vanligt honungsvatten och ordentligt med sömn verkar bra på den, nu har jag bara lite lättare irritation i näsan kvar. 
Ibland är jag faktiskt ganska tacksam över att ha ett bra immunförsvar, bakterier tycker inte om att vara hos mig av den anledningen och så vill jag fortsätta ha det. Sedan gillar jag honung också så det är en extra vinst!


Och så har jag börjat om med läsningen av den här serien eftersom jag inte riktigt kom igång med det i våras.


Hittills tycker jag i alla fall att den här boken är ett bra tidsfördriv, satt idag ute på en bänk i solen och läste lite. Den är som sagt bra, men jag vet inte om jag kommer att köpa fler volymer än. 

Utöver det kände jag mig så pass fräsch att jag kunde slänga ihop en bolognese till familjen, det blev en bra middag och det blev dessutom mat för två dagar. Bra prioriterat! 
I morgon är det två saker som ska göras! Skolan ska kontaktas igen och så ska huset städas. Gissar på att jag även hinner tvätta lite kläder! Ligga på latsidan mer än nödvändigt orkar jag i alla fall inte göra. Sköt om er nu! Glöm inte bort att stanna upp då och då och uppmärksamma livet lite. Ses senare!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...