söndag 3 september 2023

Helgen i ett nötskal


Den här helgen fick jag en portfölj av min far som jag kunde ha till att hålla ordning på mina saker i. Elektroniken blev således lite mer prydligt placerad än den varit tidigare. Almanackan fick också bo i den!
Det här kändes nästan som en bättre datorväska än den mjuka jag har under sängen någonstans, den här kan jag ju ha all el i utan att behöva ha sladdarna i en kasse vid sidan av. Perfekt! Lördagen gick således åt till att sortera saker och se vad som ska vara var.

-Det och så klart träning och matlagning. Jag har faktiskt bestämt mig för att skaffa mig lite träningsrutiner nu, inte för att jag känner mig tjock eller så, jag vill bara bygga lite muskler för att det är bra att ha tills snön kommer och ska röjas undan.
Gårdagens mat bestod i rester från fredagens fläskkotletter och idag gjorde vi en klassisk blandstek av lite saker vi hade i frysen




En sallad med skysås över, uppstekt potatis, en halv fläskschnitzel och ett stekt ägg var väl fullt duglig kost en söndag? Till efterrätt åt vi upp vindruvorna grannen kom över med från sin egen odling i fredags. Godis har vi inte glömt, vi har ätit både godis, glass och smörgåstårta den här helgen. Mätta blev vi i alla fall


Kvällste med choklad till fick avsluta kvällen.

Och nu har jag avslutat en Super Sentaiserie igen, får välja en ny att fördriva tiden med så fort jag blir ledig, den här veckan kommer gå åt till diverse. I morgon blir det i alla fall planering av veckan som kommer, så att jag kan få någon sorts överblick i planeringen. Just nu har jag tänkt att jag ska ta måndagar som planeringsdagar och fredagar som utvärderingsdagar, således blir det både en chill början och avslutning på arbetsveckan. Friskvårdspass varje dag eftersom det håller kroppen alert och glad, det här kan bara bli bättre! Nu tänkte jag i alla fall ta det lugnt en stund innan kvällsrutinerna drar igång. Ta hand om er nu!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...