onsdag 20 september 2023

Det här med banken ja!

 


Lite piggare idag, då orkar man sitta i telefonkö på kvällskvisten!👍
Utöver druckit Earl Grey och planerat in saker har jag inte gjort mycket mer idag än att komma till insikt med att jag lär bli tvungen att åka till Östersund åt veckan som kommer. Ny dator betyder ju nytt bank-ID och nytt bank-ID betyder nya samtal med banken! Vilken tur att min bank är så trevlig att ha att göra med att jag gärna åker dit och pratar lite med dem 💖

Eftersom jag i nuläget inte har något bank-ID att prata om kan jag alltså varken köpa böcker eller ansöka om CSN, vilket betyder att jag tills detta är klart får plugga utan pengar. Något jag egentligen varit lite beredd på så någon större chock blev det väl inte, dessutom är det förhoppningsvis temporärt.


Sedan har jag varit inne i en depressionsepisod nu i veckan som var, det var lite som att allt bara bestod av elände och tristess där ett tag. Lite som att åka genom en lång mörk tunnel. (Bild: Fröyatunnelen i Tröndelag)


Som tur är är det få tunnlar som varar för evigt, också de där långa mörka tunnlarna tar slut bara man härdar ut genom dem. Samma sak med de där mentala nedåtsvängarna. Man åker ju genom mörka tunnlar i livet, men det finfina med dem är ju att de tar slut om man bara har tålamod när man kör genom dem. 

När man åker genom en vanlig mental tunnel kanske man känner det så, men självklart kan du få motorstopp i tunneln och då behöver du kanske hjälp med att komma ut, exempelvis vid en svår depression. Jag är osäker på om jag varit svårt deprimerad, men jag vet att jag varit där och inte vill dit igen. Tunnlar är trots allt mörka och jag har cellskräck.

I morgon tänkte jag fortsätta plugga, varvat med städning. Kontakta banken och boka tid lär jag hinna med någonstans samtidigt. Nu tänker jag i alla fall kolla igenom mina UFO:n innan kvällsrutinerna. Sköt om er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...