torsdag 28 september 2023

Torsdagslyx

När familjen är hemma med influensa får vi fuska med maten, så idag blev det frukost bestående av fattiga riddare med sylt och florsocker och en lunch bestående avkycklingspett med ris, hoisinsås och thousand Island. 

Arkitekturen har kommit lite i senaste laget, något jag vet om och tänker åtgärda innan jag ordnar med CSN för allt det här. Första uppdraget har trots allt inte så mycket kvar förrän jag kan renskriva och lämna in det. Jag är medveten om att nästa vecka blir svettig om jag ska hinna, men jag finner mig i det, jag har ju inte börjat plugga på allvar ändå. 

Men träna har jag börjat göra och på två veckor gått från att i åratal ha haft en magruta och då menar jag alltså muskeln, inte att magen varit som en magruta, men nu har den börjat få lite kompisar. Bra, då känner den sig inte så ensam. Men hur lyckas man med att få till bara en magruta då? Man går i åratal och snedbelastar sig med en axelremsväska. Det är inget jag rekommenderar andra att göra, jag var förmodligen lat igen.

I morgon, fredag blir det städning och matlagning i alla fall, eftersom jag inte har något att utvärdera tänkte jag ta lite restplugg också. Det blir fint. Sköt om er tills vidare!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...