onsdag 13 september 2023

Att försöka göra det bästa av situationen


 Nu är den här, hösten 🍂🍁

Den har väl varit här ganska länge, men det är väl först nu jag fått acceptera att sommaren övergått i höst. Mörkret, kylan, stressandet, allt sånt tycker jag är så jobbigt med hösten. Nu har jag inte så mycket att stressa över, jag har pengar, mat, studier, möjlighet att göra något roligt en ledig dag har jag också. Kanske hänger höstdepressionen kvar sedan grundskolan då man förknippade hösten med skolstart och ännu ett år med undermålig undervisning och bedrövlig studiemiljö. Trots att det inte längre är så verkar det som att mina höstar förknippas med grundskolans urusla undervisning. I åratal har jag förknippat tidiga höstmorgnar med denna terror, så länge att jag glömde bort att jag faktiskt är en morgonmänniska.


När jag en tidig augustimorgon följde med mina föräldrar till Östersund för att hämta systern som kom med nattåget från Gotland insåg jag något. Jag insåg någonstans på vägen dit att jag nog faktiskt är mer morgonmänniska än kvällsmänniska, problemet har nog mest suttit i mitt mentala mående överlag. Som många redan vet har jag haft en del motgångar att slåss med som ibland kanske tagit det bästa av mig mentalt.

Nu börjar jag dock må bra, något jag är jättetacksam över. Lika tacksam som jag är över att faktiskt ha haft människor omkring mig, såväl i som utanför släkten, som trott på mig och inte på elaka tungors snack. Bara en sådan sak är värd att vara stolt över.

Idag har jag haft en ledig onsdag där jag mest legat i soffan och sett på film vilket faktiskt känts helt okej! Lite träning på kvällskvisten för att inte kroppen ska kännas som en klump med gelé så är jag nöjd med den här dagen! I morgon är det dags för plugget igen, samt att plocka ihop lite så att vi kan välkomna helgen på ett presentabelt vis. Sköt om er nu! Låt inte andra få er att tro att ni är sämre än ni är, det är att spela dem rakt i händerna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...