torsdag 1 april 2021

Ny utmaning gällande Socmed Detox

Idag är det alltså skärtorsdag och vad har jag gjort då? 


Tog alltså en sväng till utomhusgymmet och kollade om det skulle gå att klättra lite. Slutsatsen blev att det inte gick för att det var för mycket snö. Vad i... Jamtladstausa säger att snö och is är i vägen när man ska träna? Vad är du för en jämte? Ja, det är väl Angariasidan som stökar, hört att ångermanlänningar är lite vekare än oss odödliga jämtar... Eller så är jag bara inte van att pulsa i snö, vilket är en brist om man bor på ett ställe där det är snö i nästan ett halvår i stöten. Jag får helt enkelt träna upp mig lite mer så att jag inte störs av en massa snö. Det där tänker jag i alla fall råda bot mot så fort som möjligt, kanske med virtuella promenader eller något annat kul hemmaträningspass.



Men idag var det i alla fall skärtorsdag, så det är egentligen helt okej att svulla lite, så idag blev det finfika med kardemummamunkar och te/kaffe. Sedan har jag skrivit ut... En del saker kan man säga, bland annat 47 sidor juridik och kanske 18-19 sidor historia och allt ska användas som research. Juridikpapprena ska jag mest skumma igenom för ett annat projekt medan jag ska ha historiepapprena som grund för småsagorna. Just nu håller jag på med Nordiska sjuårskriget som egentligen är ganska skämmigt att läsa om, men det är intressant. Sedan börjar arbetet med att se det här från båda parternas perspektiv snarare än en part också, det där är rätt invecklat. En sak är säker: Bjørgvin kommer få en riktigt bra roll i den här historien 😊

Sedan kommer troligen den där saken jag vann i slutet av månaden, men det gör inget, jag behöver ändå köpa till attiraljer till den för att kunna använda den. Mer om det kommer. Glad påsk nu, ta hand om er. Själv ska jag hålla mig från socmed och allt annat som dränerar min redan låga energinivå. Namaste 🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...