torsdag 15 april 2021

Nu tycker jag ändå att det går åt rätt håll


 Nu är våren här i alla fall, för nu har det första vårtecknet också kommit hit till lilla Gevåg, vilket känns skönt, vintern tenderar att stanna långt över sitt välkomnande, i alla fall för mig som är mer av en sommarmänniska. Jag tyckte att vintern var skönare när jag var liten, nu desto mindre av den varan, vilket kanske rimmar illa med att man bor uppe i norra Sverige, vem vet?

Idag fyller mamma år och jag har inte kunnat åka och handla något av uppenbara anledningar, så jag plockade lite tussilago åt henne i stället. En annan sak som gjorts idag är att vi konstaterat att det faktiskt var sorkhål i marken nere vid älven, så vi får helt enkelt ta och göra något åt både det, myrorna och spillkråkorna. Sedan ska vi även ta och fixa till kanoten inför sommaren. Hellre gå i tankar kring att ta FRAM sommaren än det motsatta, gammalt Wobleschka-uttryck. 

I morgon blir det visst pizza-fredag eftersom vi kände att det var ett tag sedan, kanske finns det också lite tårta kvar att äta sedan, vad vet man? 


Hur som helst har jag nu bara en episod kvar av alla Final fantasy XV-episoder att kolla igenom innan det är dags för recension och just nu tror jag att jag känner som Prompto ändå. Visst har vi alla något i bagaget vi ogärna skryter med, kolla in mig, jag har en del jag skäms över, men samtidigt kan jag inte välja mitt förflutna jag heller, men min framtid är min att forma!



Saxat från Final fantasy XV episode Prompto
"Jag kan inte välja varifrån jag kom, men jag kan välja var jag ska!" 

Med detta är det bara Episod Ardyn kvar och ärligt talat har jag sparat den till sist för att jag tycker att Ardyn är en sällsynt äcklig man, men det är väl också det Nomura tänkt sig när han skapade honom, så han har väl lyckats där. 

Men nu då, ta med er det Prompto sa här ovan. Ditt förflutna kan du inte välja, men din framtid kan du forma, med rätt verktyg och rätt attityd. Det finns alltid fler än en väg mot målet om man bara är envis som en spyfluga och aldrig ger upp. 
Med det lämnar jag er för att återkomma med veckans screenshotserie, lite fredagsmys och lite allmänt trevliga saker i morgon. Se fram emot det, Namaste 🙏 Ta hand om er och låt inte negativitet och ondska dränka dig. Är du inte bäst är du åtminstone en banan, för dålig är du inte. Nu vet du det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...