tisdag 6 april 2021

Jag tror att jag kan ha sjösatt en liten båt här

Nu har hon fått ett ryck igen och det betyder att hon blir svår att få stopp på. Åh nej, ring någon! Går det bra med Sture på lagret? NEJJEH Vad tar du dig till, Mattias, hör vad hon har fått för idé i stället 😲👀

Nämen vad i hela friden hände där uppe? ☝ Jag lovar att det inte var jag som skrev sådär.
Okej, men vad har jag nu fått för idé? En tecknaridé från ett spel jag skulle vilja spela men inte har konsollen till, så jag får se walkthroughs i stället 😆

Final Fantasy XV.
Som snart också kommer recenseras hos Bofinken. Mer om det när den dagen är här


Nu har jag inte tecknat Nomura-stil på många år, men det är väl på tiden att jag börjar i så fall, så att jag lär mig rita annat än bara en massa manga. Det kanske blir ett juste tillägg till min samling på Deviantart också, vad vet man. 
Fast som om det behövs när jag har 50+ ofullständigheter på datorn tänker man sådär spontant, fast ska jag satsa på realism ett litet tag så tror jag att det gör det.
Jag ser själv att jag behöver vidga perspektiven lite när jag tecknar, så varför inte ge mer utrymme åt Final fantasy för tillfället menar jag. Kingdom Hearts har jag också tänkt på, men det känns som om det får bli någon annan gång. Dessutom behöver jag öva mer på att recensera spel och filmer, så varför inte ta en regnig dag till det, det verkar ju ha bestämt sig för att vara regnigt och grått i alla fall den här veckan. 

Förutom detta hade jag tänkt  göra om lite gamla serier och karaktärer, som till exempel min serie från 2006 som handlar om Yumi och Ibukis äventyr bland änglar och demoner.

Eller så någon av mina gamla skräpserier, till exempel dessa:

The Super boys från 2002
Bellajäveln, från 2008
Neej, från 2006
Sieglers aktiebolag, från 2012
Kommisarie Roberts, från 2012
Mirakelbarnen, från 1994
Grenbacka behandlingshem från 1995
Hottie och bonbon från 2016
Visualogos från 1994
Den ultimata späckhuggarbilen från 2002

Och alldeles säkert har jag glömt något, det skulle inte förvåna mig ett dugg, de jag tänkt revidera upp är i alla fall de serier jag nämnt. Kanske fylla igen några plotholes och göra karaktärerna mer personliga kan vara något, speciellt kanske gällande de serier jag gjorde när jag var barn och tonåring och allting cirkulerade kring Cartoon Network, Spice Girls och diverse fantasifoster. Nu har jag redan påbörjat revideringen av vissa, men det kan säkert behövas fler finputsningar på en del av dem, det förvånar mig inte alls det. Nu är i alla fall planerna sjösatta, båten är fullastad med idéer och jag kan köra igång närhelst jag får lust. Fantastiskt!

Och wow, ett helt inlägg bara om nörderier, går det nu för tiden? Det gör det, håll tillgodo! 
Kom nu ihåg en sak bara innan vi går. Du behöver inte tycka något är larvigt bara för att någon säger åt dig att tycka så, våga säga ifrån och stå på egna ben i stället, jag har mer och mer lärt mig göra det och jag är faktiskt väldigt stolt över att jag vågat ta det steget, så gör det du med, hitta dig själv, för du gömmer dig någonstans där inne i röran, städa fram dig!
Namaste 🙏 var rädda om er 💋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...