måndag 31 augusti 2020

Nya äventyr i virkdjungeln!

 



Ja, eftersom Corona inte brutit nacken av sig riktigt än har jag fortsatt med mitt virkande och nu tror jag i alla fall att jag har koll på det här med att göra nätkassar... Storleken kan ibland ränna iväg, men den här ska bli mellanstor så jag klagar egentligen inte. Vi får se var vi landar. 
En vecka kvar på ledigheten, sedan börjar studierna igen. Coronaanpassat så klart, bussresor och annat socialt undviker jag fortfarande, för min egen och föräldrarnas skull. 

Sedan hörde psykologen av sig och berättade att teamet kollat igenom mina journaler igen för att kolla vad... Andra psykologer och dylikt sagt om mig tidigare, vi säger så eftersom jag inte tror på det här med "diagnoser" och liknande, ni kanske vet hur behavorism fungerar och gör ni det kan jag säga att jag är en i alla fall utom extrema då folk faktiskt behöver hjälp med att åtgärda sina hjärnspöken. Jag tror hur som helst inte på samhällets massdiagnosticeringar och utskickande av psykofarmaka till kreti och pleti. Jag menar, alla kanske inte är så illa ute att de behöver så intensiv hjälp, kanske behöver en del bara hjälp med att hitta rätt i skogen? Det där är invecklat, så jag kan gott förstå att alla inte förstår det, men det där med att skriva in folk i fack med olika bokstäver och skumma efternamn tror jag inte på. Mycket för att jag förstått med åren att det varit mer av ondo än av godo rent generellt. 

I mitt fall behöver jag nog bara lära mig begripa mig på folk och framför allt att lita på dem, för det är det jag har verkliga problem med. Jag har en förmåga att dra iväg och tappa samtalsämnet ibland och det är jag inte speciellt stolt över, så det ska jag faktiskt jobba bort, därefter återstår att lära sig lita på folk också och det lär bli ett visst projekt bara det, men det ska gå, det har jag bestämt!

Ryggen då? Ja, den är väl inte ond längre, även om det fortfarande känns som att ha grisplyfa i nacken så fort jag ska luta mig bakåt. Jag tror dock bara att det här är mjölksyra efter för mycket stillasittande, jag har verkligen inte varit så värst aktiv i sommar, ett under att jag inte är fetare än jag är! Därför tänker jag börja promenera igen, jag har med egna ögon sett utegymmet i grannbyn så jag kanske ska ta mig en promenad upp dit? I morgon ska vi i alla fall fira pappas 70-årsdag om än också det coronaanpassat med utomhusfika och lite mysig musik och sånt. Hörde något om att hans kompisar skulle titta förbi och säga ha den äran i alla fall. Gissar på att det blir lite folk trots pandemin så det är väl lika bra att vi förbereder oss på att det kommer komma hit ett par stycken... Det lär väl bli bagarstuga i morgon då! Nu ska jag värma nacken innan sängen, det är inte så värst najs att ha grisplyfa i nacken när man kan bygga skrivbord av den i stället. Skepp ohoj!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...