söndag 23 augusti 2020

Skrivkramp när "Kung Niðarós svartsjuka" revideras

Puh! 16 A5 och inne på det 17:e nu när jag håller på och gör om en historia jag hade liggande i arkivet. 
Ni vet ju om att jag har ett projekt liknande animeserien Hetalia fast med olika landskap och städer i Norden som haft diverse relationer till varandra. Den här historien är tänkt att återspegla hur Jämtland blir Norskt och alla dispyter däremellan. Det blir en del researcharbete och ganska mycket att skriva rent, men det är det värt, jag tycker i alla fall att det är grymt kul!

Jag har säkert över 140 småsagor jag ska kolla igenom med tiden, men vi måste börja i rätt ände så jag tänker att jag börjar med den här som än så länge har tre kapitel. Ett där kriget börjar, ett där Jämtland "norskifieras" så att säga och så ett där jämtarna accepterar att så är fallet. Det lär bli fler med tiden men nu är det än så länge bara några utkast som än så länge ser riktigt bra ut. 

Sedan måste jag söka om lite kurser nu till våren, men det hade jag nästan räknat med att göra. Coronapandemin ställer till det för en simpel pendlare som jag varit nu i snart öhm... Vet inte, 20 år kanske? Min rygg säger i alla fall att jag åkt en del buss då. 2020 har jag dock inte åkt buss en enda gång, på gott och ont då, mest på gott då jag egentligen inte tycker speciellt bra om att åka buss. Däremot kan jag sakna att åka tåg med familjen, det är en helt annan sak. 

Nu ska jag göra klart det här innan kung Niðarós blir förbannad och dödar mig igen. Titta bara vad sur han är redan här. Nä, ha det nu till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...