onsdag 26 augusti 2020

Onsdagens handarbete!

 



Med en begynnande förkylning och attackerad av virkdemonen har jag nu tagit mig för med att lära mig virka nätkassar. Tekniken förstår jag ganska snabbt efter att ha virkat ett gäng sådana fula ABBA-kalotter som, om länken inte skulle funka, såg ut som de här fast blå, som Agnetha Fältskogs mössa från 1974! Bild på ABBA-kalotterna här, ska även lägga till att det var mina som blev fula, de jag ser här ser faktiskt ganska bra ut!


Men nu är det i alla fall nätkassar jag ska virka och mitt största problem torde vara att få botten bred nog så jag får helt enkelt kolla hur de gjort på någon av mina gamla nätkassar efter tanterna. I slutändan blir det alldeles säkert bra, jag är optimist in i det sista!

- I annat fall tänker jag på halsbandet jag fick av grannen. Ett sorts plåtsmycke med texten "take no shit, tro på dig själv" ingraverat på. Det är värt att påminna sig själv om det, om inte för att inte bli en bitter gammal kärring den dagen man fyller 40. Inte än på ganska länge ska jag säga! 

Men hur går det för sköna Gunhildr och kung Nidarós då? Ja, det går bra, i nästa kapitel blir det bröllop och med Bruno Myhr i närheten kan det bara bli kaotiskt. Man måste ha lite tokstollar med i sina historier också, och Bruno är en riktig liten flomp! Men jag ska inte göra er mer nyfikna om det nu innan jag skrivit rent något vettigt, det skulle Astrid Lindgren ha kallat "en fisig attityd" och visst, det är det ju, så jag avslöjar inte mycket mer.

Lite mindre än en månad kvar tills tyskakursen kör igång och jag vore dum om jag förnekade att jag ser fram emot den! Jag har velat ha en betygsgrundande kurs i tyska länge och nu har jag en god chans att fixa detta, utan någon som brölar mig i örat om att det "inte hör till planen om att jobba mot att få ett jobb" eller vad det är de brukar köra med. Låt mig bara säga som så att det gör det visst! För att kunna stå ut med de tristare kurserna måste man ha in några roliga! Därför väljer jag att lägga till lite skojiga kurser också! Min Matematiklärare sa att det var ett smart drag om jag ville ha CSN senare och självklart vill jag ha det, det vore smaskens med lite mer pengar att röra sig med. Om än med betoning på just "lite" där. Nu ska jag putsa lite mer på andra kapitlet och sedan kanske jag tar och kör hornen i böset för idag. 
Vi ses i ett annat inlägg, amen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...