tisdag 7 mars 2023

Så gjorde jag slag i saken


...Och gjorde om min kalender till en provisorisk Bullet journal! Jag vet absolut inte om jag gör rätt, men jag har i alla fall roligt. Det jag gör är att jag klistrar in bilder och klistermärken samt ritar lite små minnesteckningar. Geri är där över hela onsdagen för kvinnodagen så klart.

Inatt kom det en såndär traumadröm igen. Som ni vet har jag en del men från en tid som jag vet inte längre är, men som uppenbarligen är kvar i bakhuvudet trots att jag befriades från det här för väldigt många år sedan. Det här förhindrar mig ibland från att jobba effektivt, så nu har jag försökt hitta på kreativa genvägar så att jag ska känna mig trygg med mina studier i stället. Som jag sa redan då är jag ju inte längre där.

Jag lyckades faktiskt stöta på en av de där "dementorerna" en gång när jag varit på bibblan och rensat skallen lite. Jag berättade hur det låg till och hon sa att hon visste det. En fråga jag velat ställa men struntade i att ställa var kanske att om hon nu visste om det, varför gjorde hon inte mer än hon gjorde? Nu har jag det bra, ändå finns minnena kvar och påverkar delar av min vardag. Det är kanske inte mycket mer att göra åt det än att gratulera alla medverkande till ett fantastiskt arbete.

Åter till BuJo-arbetet då! Det jag ska göra med denna nu är att jag ska lägga till en lista med låtar jag tänker lyssna på varje månad, så att man slipper sitta med samma låt i öronen hela dagarna. Lite utmaning på det, det kanske behövs mellan varven.

I morgon ska jag i alla fall jobba vidare med geografiuppgifterna och strukturera upp arbetet ytterligare. Det kan bara bli bra. Ses då! Ta hand om er och låt inte gamla demoner få fäste i din skalle!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...