söndag 5 mars 2023

Nytt vävprojekt och så köttar vi geografi!

 



Säg hallå till Fire & Ice variant 2 som kommer att vävas med en tunn silvertråd som inslag, för att få till en glittrig effekt. Jag är också medveten om att den ena sidan är bredare än den andra, det beror på att jag tagit bort en tråd från väven, den var dum och fick helt enkelt inte vara med i min syförening mer.

Idag har jag dessutom köttat ihop ett dubbelarbete inom geografin, mest för att jag legat på laten nu i veckan som var, men nu ska ordningen vara återställd. Känner dock att jag behöver läsa mer i boken än jag gjort, om än geografi inte är något ämne som jag ser som supersvårt.

Åter till vävprojektet. Den här silvertråden är tunn som ett hårstrå och det i sig betyder att jag måste vara försiktig när jag drar åt, så det här blir ett tämligen intressant band att jobba med. Utöver mitt glittriga band är det alltså stickning som står på schemat, så det får det bli den här veckan. 

Förutom mina projekt, studier och vem vet, hade jag tänkt börja med Bullet Journal för att organisera upp studielivet ytterligare. Det känns som att jag inte riktigt fått in organiseringen ännu, men det kommer, det tror jag! På onsdag eller nästa onsdag ska jag titta efter vad de har för roliga idéer gällande BUJO så får vi se vad jag hittar på för busigheter med det. Nu ska jag bara ta det lugnt tills nästa uppgift kommer och spökar för mig. Sömn är bra det med, ta hand om er, sitt inte uppe som jag på nätterna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...