måndag 20 mars 2023

För många bollar i luften!!


Idag har jag fått lägga om planeringen lite igen för att inte rusa rakt in i väggen igen. Jag kom alltså på mig själv med att ha tre ämnen igång samtidigt vilket är orimligt, så jag får helt enkelt tänka om. Det jag gör nu ska jag absolut lämna in i tid, sedan har jag tänkt puffa lite på en av kurserna så att jag kan ta poängen för den under påsken. Ja, det låter äventyrligt, men på något sätt måste jag få ihop det.
Jag vet att min framtid numera ser ljus ut, men det gör mig inte mer tolerant mot stress och överarbete kan jag väl säga. Jag tror att det löser sig i slutändan, det har jag känt på mig hela året om än våren tenderar att stressa upp mig sedan tidigare.

Nu har jag i alla fall gett mig på ett nytt virkprojekt som jag såg på youtube. Det finns ju en internetkändis som heter Emma Chamberlain som har virkat en schackrutig väska i grönt och vitt och jag hade i tankarna att virka en likadan eftersom det ser kul ut. Färgerna hade jag inte planerat in just då, tänkte ett tag orange och röd som säkert kommer bli nästa väskas färger. Så kom jag på att jag hade ett vitt nystan liggande och syrran hade några gröna hon inte behövde.



-Så det kommer att bli en lite ljusare variant än hennes. Sedan tror jag att jag ska göra små rektanglar i stället för schackrutor den här gången 💖



Sedan har jag så klart ett nytt stickprojekt på gång eftersom jag ju har ett nytt virkprojekt, liksom varför göra stickguden svartsjuk menar jag. Det blir ett par melonsockar som ska stickas av ett Novitagarn som tydligen har Mumintema. Jag vet inte hur det kommer sig, men av någon anledning är jag nu förföljd av dessa små söta finska filurer. Det är säkert lilla My som planerat något, eller så Stinky. 




I övrigt har helgen spenderats under en filt, värmedyna, katt och syrra! Allt för att hålla magen och låren varma. Det fungerade för idag har jag i alla fall inte ont, däremot är jag väldigt stressad för studiernas del, även om jag vet att jag inte borde vara det, det löser sig ju, men det känns så förbaskat onödigt om planeringen skulle brista.

Så många bollar i luften för mig, kanske vaknar jag med vitt hår i morgon, eller så är det bara på tiden att jag varvar ner och gör upp en bättre plan. Något av dem är det ju som gäller. 
Trots stressen ska jag inte klaga över någonting. Livet kunde knappast bli bättre just nu och jag har väl egentligen allt jag kan önska mig för livskvaliténs del. Det är jag tacksam över, mitt i all stress. Ta hand om er, det tänker i alla fall jag göra. Livet är verkligen för värdefullt för att inte vårda. Vi ses framöver.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...