onsdag 15 mars 2023

Första boken levererad!


-Och nu har jag mest bara roliga paket på G. Nu kan jag påbörja naturkunskapskursen eftersom jag har boken, vilket känns bra, då kan jag få betyg i den här kursen. Risken är dock att jag behöver köpa fler böcker till nästa naturkunskapskurs...Nu tänkte jag faktiskt spara pengar, dels för att kunna vara i Trondheim på ett värdigt sätt till sommaren, dels för att kunna köpa lite elektronik framöver. Jag har en dator och ett VR-set planerade. 

  

Sedan testade jag en vit Twix idag. Jag föredrar nu vanlig twix, men den duger. -Om än jag gillar vanlig Twix bättre. 

Idag bestämde jag mig för att köra lite detox från energitjuvar igen. Jag är ju av sorten som lätt drar på mig människor som dränerar mig på energi och nu har jag bestämt mig för nolltolerans, i alla fall mot:

  • Folk som saknar respekt för mig.
  • Folk som saknar respekt för andra.
  • Folk som saknar respekt för sig själva.
  • Människor som bara tänker på sig själva
  • Människor som aldrig tänker på sig själva.
  • Folk som har en tendens att utnyttja andra.
  • Negativa människor.
Annat jag tänker undvika:
  • Skvaller och skitsnack
  • Drama och annat som inte leder någonstans.
  • Negativ energi.
Det jag är mest trött på nu är väl attityden hos en av busschaufförerna som kör linje 40. Han är riktigt jobbig med att han för högljudda diskussioner som alla går i samma tema: "Du livet är RÖV!" Jag har pratat med bussbolaget, men som det verkar fortsätter han med sina diskussioner, så jag får helt enkelt ta och ta på hörlurarna och sätta mig längst bak nästa gång han kör. Vidare kanske jag ska ge medresenärerna rätt när de suckar irriterat när han hållit på för länge. Grannen får ursäkta, men den här mannen släpper jag inte längre in i mitt privata space.

Jag har fått låsa ut många ur mitt privata space för att ge plats åt folk jag verkligen har någon nytta av och om jag ska vara ärlig ångrar jag det inte en sekund, jag har varit sjukt dålig på att sätta gränser förr, nu är jag inte det längre och ärligt talat känns det bättre, så visar man samtidigt att man har respekt för sig själv genom att inte släppa in en massa negativ energi i sitt inre rum.

I morgon blir det till att röja upp i det rubbstul som blivit  under veckans gång! Den här gången tror jag att det ska till lite storstädning för vi har i sanning stökat till en del den här gången. Ta hand om er tills vi möts igen, du dör bara en gång, men lever gör du varje dag! Fridens liljor!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...