tisdag 14 mars 2023

Insnöad tisdag och än har inte Earlybird levererat!


Vad är det här för en liten snöstorm som syns bakom kullen? -Det är min far som skottar snö! Igår snöade det så det stod härliga till, så vi satt mest inne och höll på med vårt. Nu är det inte mycket kvar på geografin vilket känns skönt men religionen behöver jag snabba på lite med så det ska jag fortsätta med idag. Religion är nu ett såntdär ämne som inte riktigt fastnat hos mig, förmodligen för att jag inte haft några bra lärare i ämnet vilket gjort att jag inte sett poängen med det på det hela taget. 

Men uppgifterna jag fått hittills verkar i alla fall väldigt intressanta och det är ju en pepp i sig. Lärarna är ganska bra de med, särskilt de som jag faktiskt har möjlighet att träffa fysiskt. Weblärare i all ära, men jag föredrar att kunna träffas.
Nya tag i morgon, då kanske paketen kommit så att jag äntligen kan få igång naturkunskapen, plus lite påskläsning som jag köpt tidigare. Jag har ju påbörjat en ny bokserie som jag nu köpt de tre första ur och tänker att det blir en bra början i alla fall. Tänkte även fråga far om han vill läsa dem efter mig eftersom han också är lite norge-intresserad och serien faktiskt utspelar sig i Trondheim -min stora stad. Ja, för min lilla stad är ju Östersund.

Och på tal om Östersund kommer jag nog att åka dit i slutet av nästa vecka för att skaffa mer organiseringslådor för ärligt talat finns ett stort behov av organisering i hela huset. Men innan dess ska jag lägga fokus på arbetet, så att jag får det gjort. På hobbyfronten har jag bett systern köpa tyg så att jag kan sy det där förklädet jag pratat om tidigare, det kommer bli fint det här!
Jag är med andra ord fortsatt pepp på veckan och känner livet i mig trots att jag känner att månadens mensperiod är på gång och med den i alla fall någon dag i vertikalt läge, det känns ändå okej på något vis. Kanske för att jag känner att jag mår bättre! I morgon är en annan dag i alla fall. Sköt om er och lev livet fullt ut, även när du bara är hemma!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...