måndag 13 mars 2023

I morgon görs sista uppgiften i Geografikursen!

-Och som jag kommer sakna den! Jag har lärt mig mycket men anser att jag kan brodera ut saker mer, dock vet jag inte om jag har tid med det med tanke på att jag har fler kurser på lut som jag måste göra klart för att kunna söka de två sista innan sommarledigheten. Jag kommer nog att få göra en ny planering för de två kommande kurserna, men det gör egentligen ingenting. I morgon ska ME bokas och hål fyllas. Det här kommer bli bra.


Ja, de här pennsmyckena fick jag av syrran i förra veckan. Lite nostalgisk blir man när man återser dem. När vi var små åt vi en del kalaspuffar och de här figurerna var roliga att samla på. Jag hade en apa och hon en tukan på den tiden. Nu har jag fått tre nya. En apa, en tukan och en liten orm. Jag tror att jag tänker försöka hitta alla med tiden. Saknar egentligen bara fyra djur och ett honey monster där, men än så länge är jag nöjd med mitt lilla zoo 😆

I morgon köttar vi av det sista på geografin och sedan kan jag helhjärtat ägna mig åt mina experiment som jag skulle göra under naturkunskapen. Ett av dem ska involvera vitlök och olika vätskor, medan det andra ska handla om el! Det här blir intressant att arbeta med. Nu tänker jag bara ta det lugnt och lyssna på en bok. Det känner jag mig värd! Sköt om er och låt ingen förstöra det ni värdesätter i livet. Ingen har rätt att göra en sådan sak. Fred och kärlek 💖




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...