tisdag 10 november 2020

Varpproblemet löst!

 

Här har vi en liten skum anteckning, intesant? Jag ska förklara för er alldeles nu faktiskt. Jag har alltså löst problemet när det gäller varpen till Corona. Micke hade jag inga problem med förut heller, så nu behöver jag bara köpa garn så kan jag väva lite band sedan. 

I övrigt snurrar hela huvudet idag, den här gången är det banken som låst in mina pengar på grund av att jag klantat bort koderna. Det går att låsa upp bankdosan, men då måste man ha ett "mobilt bankID" som jag inte hann skaffa sist eftersom dosan blockerades innan jag hann göra det. 
Kan jag inte bara åka till Östersund och be dem låsa upp dosan med hjälp av min legitimation undrar du väl? Tyvärr inte, jag bor för långt borta och att sätta sig på bussen när det pågår en pandemi känns för riskabelt när jag inte ens vet hur jag själv skulle reagera på COVID-19 om jag fick det. Sedan vill jag inte dra hem det till familjen heller, allt det där. Så jag får helt enkelt invänta besked från banken i morgon. De skulle tydligen "prata med kollegorna om det" eller vad de sa. Jag gillar inte härvor i vanliga fall, men det är desto jobbigare när härvan är inne i skallen på dig antar jag. Vi får se hur det här går, just nu är jag bara innerligt trött på detta COVID-19. Jag skulle vilja vara magiker och trolla bort allt skit i världen så att inte nyhetskanalerna har något att göra skrämselrubriker av. Vi kan börja med COVID-19 och Donald Trump med bihang. Sedan kan vi gå vidare med alla andra idiotiska grejer i världen. Blir så trött på alla dumheter som ska förstöra för hederligt folk att jag kan skriva hyllmeter om det även om det egentligen inte hjälper mig ett dugg.

Nåja, jag har i alla fall bestämt mig för att göra mitt bästa för att göra mig av med det skit jag faktiskt inte behöver bry mig om. Det är svårt att ignorera pågående världsproblem, det är jag på det klara med, men jag kan faktiskt släppa mina egna gamla trauman eftersom de bara skapar en massa onödig ångest som jag inte skulle behöva ha när jag redan har relevanta saker att bry mig om. Till exempel min inkomst och när vi kan se ett slut på Trump och COVID-19. 

Och så har jag ju mina handarbeten annars, de är guld värda ibland. Speciellt när huvudet är fullt av en massa popcorn och slime. Nu ska jag äta något och se vad som händer sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...