fredag 27 november 2020

Ok, vad tusan är det jag håller på med nu!?


Så jag har massor av gamla udda spelkort hemma, vad använder man sånt till egentligen? Ja förutom att elda upp då... Ni ska få se!


En sax och ett hålslag? Nu kanske ni kan gissa vad det är jag har tänkt ut? Inte?
Poff! Då har vi gjort om några av de här korten till vävbrickor. Nu ska jag bara klottra lite på dem men det får bli ett senare projekt, det här var mest en förberedelse inför kommande projekt. Jag har ju testat att väva med bandgrind nu ett tag och jag tycker faktiskt väldigt bra om det ska jag säga, även om folk säger att banden blir snyggare om man sätter fast väven i sig själv och fäster den andra änden i något fast. Så kanske det är, jag måste bara bygga en bra anordning för sådana projekt, samma sak kanske med brickvävningen, det ska vara samma sak, bara det att de här brickorna (som man då vrider på ett speciellt vis) ska ersätta bandgrinden och gör man rätt ska det vara brickornas jobb också att plocka själva mönstret. Ska bli spännande att testa på det här! 

Nu senare idag (lördag) kommer jag att jobba med tyskan eftersom det bara är ett par dagar kvar till muntan, men sedan kanske jag kan sparka lite på det här med brickvävning, jag är jättenyfiken. Sedan har jag ju min gigantiska virkning som inte är klar än heller. Den måste också bli färdig innan vintern är slut. Såhär långt ser allt jättebra ut, så länge jag har tillräckligt med Lovikka för det och det har jag än så länge fixat. Såg till att köpa upp mig på det redan i somras så att jag inte skulle riskera att stå där i coronavintern och slåss om garnet med en massa andra som också börjat handarbeta eftersom de inte har något vettigare att göra 😉

Ni får se vad jag hittar på mer idag lite senare, det här är ett inlägg från fredagen ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...