fredag 20 november 2020

Handarbetesstopp i ett par veckor!

Titeln talar väl för sig själv kanske, men jag har bestämt mig för att pausa mina större handarbetsprojekt i ett par veckors tid nu framöver. Detta betyder att jag fått lägga undan knyppeldynor och vävstolar tills jag har tid med dem igen. Nu är det nämligen allvar gällande tyskastudierna!

Jag har ju examen i Tyska inom ett par veckor, så jag behöver verkligen ta grammatiken i örat om jag ska ha ett bra betyg och det är väl klart att jag ska ha det! Men för att få ett bra betyg måste man plugga och jag känner att mina tyskastudier än så länge inte är helt tillräckliga, så i morgon fokuserar vi på det och ser till att få saker ur händerna. Kugga på språk? Inte jag inte!

I morgon ska jag därför skriva ut allt från kursen, sedan ska jag alltså plugga in lite mer grammatik. Det här kommer bli fantastiskt 👍👩👍

Därför kommer jag inte att påbörja något nytt förrän jag vet att jag inte kuggar tyskakursen. Ta nu hand om varandra, tycker jättemycket om er allihopa. Utom Rutger där till höger, han är bara fjantig.❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...